شیوع بیشتر کرونا در زمستان تأیید شد

کدخبر: ۳۴۸۲۶۵
اقتصاد نیوز:دانشمندان تأیید کرده‌اند که دمای سردتر در زمستان به افزایش شیوع کووید 19 منجر می‌شود.
شیوع بیشتر کرونا در زمستان تأیید شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، تحقیقات جدید تأیید می‌کند که سرما در زمستان گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

کارشناسان هندوستان دمای تعدادی از کشورها و موارد ویروس کرونای آنها را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که کشورهای سردتر معمولاً شیوع  ویروس در مقیاس بزرگتر را شاهد بوده‌اند.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، تابستان مناسب‌ترین فصل و زمان برای مبارزه با همه گیری بیماری کووید ۱۹ است.

محققان هند رابطه بین میانگین دمای یک کشور و تعداد موارد COVID-۱۹ آن را مورد بررسی قرار دادند؛ آنها ارتباط قابل توجهی بین کشورهایی با دمای سردتر و شیوع ویروس مسری کرونا در مقیاس بزرگتر پیدا کردند.

محققان هندی داده‌های مربوط به این پژوهش را از اواخر مارس تا اواسط آوریل جمع آوری کرده و درنهایت دریافتند کشورهایی که دارای طول و عرض جغرافیایی بالاتر دارای آب و هوای سردتری هستند، به طور قابل توجهی بیش از سایر کشورها با شیوع بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.

دانشمندان خاطرنشان کردند: همه این مشاهدات حاکی از آن است که دمای پایین ممکن است یک عامل خطر برای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا باشد. 

آنها افزودند: با این حال در حال حاضر این مطالعه قادر به توضیح اینکه چگونه برخی از کشورهای سردسیر با آلودگی بیشتر کرونا مواجه نشده‌اند، نیست و به بررسی‌های بیشتری احتیاج است تا  از جزئیات شیوع ویروس کرونا به دست آید.

یافته های کامل این تحقیق در ژورنال بهداشت عمومی منتشر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید