عراق: مشکلات داخلی ما به خودمان مربوط است

کدخبر: ۳۴۸۲۷۴
اقتصادنیوز: عضو ائتلاف «دوله القانون» به رهبری نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد که مداخلات سازمان ملل در قبال عراق همواره غیرمنصفانه بوده است.
عراق: مشکلات داخلی ما به خودمان مربوط است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس:«کاطع الرکابی» عضو ائتلاف «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» روز پنجشنبه با یادآوری اینکه منطقه کردستان بخشی از خاک عراق است تصریح کرد که دو طرف بدون نیاز به مداخله سازمان ملل می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند.   

الرکابی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت:« به طور کلی عراق هیچ گاه رابطه مثبتی با هیئت‌های سازمان ملل نداشته است و به خصوص با جنین پلاسخارت نماینده فعلی سازمان ملل در عراق که در گزارش‌هایش درباره عراق و دولت آن منصف نبوده است».

وی افزود: «ما به مرحله جدایی بین خود و منطقه کردستان نرسیده‌ایم که خواهان میانجیگری سازمان ملل یا دیگران شویم و امیدها برای مثبت بودن گفت‌وگو میان دولت مرکزی با منطقه کردستان وجود دارد».

وی افزود: «راه حل همه اختلافات با منطقه کردستان، قانون اساسی و قانون نفت و گاز است که اگر تصویب شود، همه چیز تمام است؛ ما نیازی به مداخله کسی بین خودمان نداریم و امید داریم که دولت منطقه کردستان رابطه خود با بغداد را درک کند.»

پلاسخارت  روز سه شنبه به «مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق پیشنهاد داده بود که به این منطقه برای دستیابی به توافق با بغداد کمک کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید