انتقاد از جنجال رسانه‌های آمریکایی درباره یک گزارش علیه روسیه

کدخبر: ۳۴۸۴۷۰
اقتصاد نیوز: کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا در دولت جورج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا از جنجال رسانه‌های آمریکایی درباره گزارش نیویورک تایمز مبنی بر نقش روسیه در کشتن سربازان آمریکا در افغانستان که از سوی وزیر دفاع رد شد ، بشدت انتقاد کرد.
انتقاد از جنجال رسانه‌های آمریکایی درباره یک گزارش علیه روسیه

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ پاول روز جمعه در مصاحبه با شبکه" ‌ام ان بی‌سی" گفت: رسانه‌های آمریکایی بیش ازاندازه به گزارش ماه گذشته روزنامه نیویورک تایمز در مورد همکاری روسیه و طالبان در افغانستان پرداخته‌اند. 

وی افزود: آنچه من می‌دانم این است که فرماندهان ارتش ما آنچنان به این موضوع به عنوان مشکل جدی نمی‌پردازند که روزنامه‌ها و تلویزیون ما آن را این قدر جدی گرفته و در مورد آن گزارش منتشر می‌کنند. 

وزیر امور خارجه دولت بوش تاکید کرد: ما باید بپذیریم که کنترل از دست خارج شده است و درک واقعی از آنچه اتفاق افتاده وجود ندارد. من مطمئن نیستم که اکنون ما به طور کامل موضوع را درک می‌کنیم. 

پاول با اشاره به سخنان جان مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: فکر نمی‌کردم این موضوع از اهمیتی برای ما برخوردار باشد. 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز در واکنش به گزارشات اخیر در مورد وضعیت نیروهای آمریکا در افغانستان گفت: آژانس‌های اطلاعاتی پنتاگون گزارش‌های منتشر شده در مورد نقش روسیه و کمک مالی به طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان را تایید نمی‌کنند. 

اسپر در پاسخ به مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ژنرال‌های ارشد آمریکایی گزارشات اخیر را مورد بررسی قرار داده‌اند و مشخص شده است که اطلاعات افشا شده از مراکز نظامی و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نبوده است. 

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان گفت: هیچ‌ یک از آژانس‌های اطلاعات دفاعی قادر نبودند این گزارش را به تأیید برسانند. فرماندهان همه گزارش‌ها را فارغ از اعتبار داشتن آن‌ها، جدی می‌گیرند. به شما در این خصوص اطمینان می‌دهم. با فرماندهان [حاضر در افغانستان] در این خصوص صحبت داشته‌ایم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید