بازار کتاب در سلطه نویسنده آسیایی

کدخبر: ۳۴۸۸۹۰
​اقتصاد نیوز:کوین کوآن، نویسنده "آسیایی‌های احمق ثروتمند" با یک داستان تازه به فهرست پرفروش‌های بازار کتاب راه یافت.
بازار کتاب در سلطه نویسنده آسیایی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبنا، نیویورک تایمز هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی چاپی این هفته خواهیم داشت.

"جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" نوشته دِلیا اُوِنز ۹۶ هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و رکوردی کم‌نظیر به حساب می‌آید. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.

 "نیمه ناپدیدشده" نوشته بریت بنت با گذشت پنج هفته از حضور در فهرست پرفروش این هفته در رتبه دوم قرار گرفت.  زندگی دوقلوهای رنگین‌پوستی که در شانزه سالگی تصمیم می‌گیرند جامعه کوچک مردم سیاه‌پوست را ترک کنند و زندگی جدیدی برای خود بسازند. کمی بعد که با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند یکی از دوقلوها به خانه می‌گردد و دیگری هویت جدیدی برای خود به عنوان یک رنگین‌پوست می‌سازد.

"۲۸ تابستان" نوشته الین هیلدربند در سومین هفته از انتشار در جایگاه سوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد. رابطه‌ای در سال ۱۹۹۳ بین مالوری و جیک آغاز شد اما این رابطه حدود سه دهه مسکوت ماند و مالوری هنگام مرگ از فرزندش درخواست می‌کند که با یک شماره تلفن تماس بگیرد. آن طرف خط جیک جواب تلفن را می‌دهد. چطور چنینی چیزی ممکن است که شنیدن صدای یک مرد غریبه آخرین آرزوی مادر باشد؟ همسر جیک در کارزار انتخاباتی رقابت می‌کند و کشف این رابطه مخفی پیامدهای ناخوشایندی برایشان به همراه دارد.

"جنسیت و غرور" نوشته کوین کوآن در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه چهارم پرفروش‌های مجله نیویورک‌تایمز در بخش آثار چاپی قرار بگیرد. کوآن پیش از این داستان "آسیایی‌های احمق ثروتمند" را نوشته بود که به اقتباسی سینمایی در هالیوود تبدیل و برنده جوایز متعددی در مراسم گلدن گلوب شد. داستان لویی چرچیل که با سنت‌های خانواده درگیر است و خیلی تلاش می‌کند تا عاشق مردی که هر روز می‌بیندش نشود.

"بادهای کامینو" نوشته جان گریشام پس از ده هفته از انتشار در جایگاه پنجم پرفروش‌ها قرار دارد. البته به نظر می‌رسد آثار جنایی و معمایی گریشام در ایام قرنطینه خانگی طرفداران بیشتری دارد. دیگر کتاب این نویسنده آمریکایی تحت عنوان "محافظین" هم در جایگاه پنجم بخش آثار الکترونیک و چاپی قرار گرفته است.

گریشام پیش از این رمان "جزیره کامینو" را نوشت. داستان از این قرار است که نسخه‌های اصل آثار فیتزجرالد، که از ارزش بالایی برخوردار است، در دانشگاه پرینستون به سرقت می‌رود. بروس کبل، یک کتاب فروش در فلوریدا به دست داشتن در سرقت این نسخه‌ها مظنون است. در این میان یک رمان‌نویس جوان با نام مرسر مان، مامور می‌شود تا به حلقه ادبی دوستان آن کتابدار نفوذ کند تا از این طریق بتواند به حقیقت ماجرا پی ببرد. "بادهای کامینو" نیز به سراغ ماجرایی دیگر در جزیره کامینو می‌رود. وقتی جسد یک نویسنده در جزیره کامینو پیدا می‌شود مرز بین واقعیت و خیال دچار ابهام می‌شود و پلیس در میانه تلاش برای یافتن قاتل خواننده را با رازهای مختلف دچار شگفتی می‌کند.

جان گریشام در سال ۱۹۵۵ میلادی در ایالات متحده متولد شد و سال‌هاست که به عنوان نویسنده رمان‌های حقوقی در این کشور مطرح است و حضورش در میان پرفروش‌ها اصلاً عجیب نیست. از وی تاکنون ۳۰ اثر اعم از رمان، داستان کوتاه و کتاب‌ کودک منتشر شده و بسیاری از آن‌ها تاکنون در پرده نقره‌ای سینما روایت شده‌اند. ترجمه‌های متعددی از آثار او به زبان‌های مختلف از جمله فارسی منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید