ازن هوای تهران را باز ناسالم کرد

کدخبر: ۳۴۹۶۶۶
اقتصادنیوز : بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده ازن کیفیت هوای پایتخت را هم‌اکنون برای همه گروه‌ها ناسالم کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر ۱۵۲ و «ناسالم برای همه گروه‌ها» است. میانگین کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود این در حالیست که صبح امروز هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بر اساس این گزارش ازن موجود در هوایی که تنفس می‌کنیم  - به‌ویژه در روزهای گرم و آفتابی که به طور معمول، ازن به حد ناسالم می‌رسد - می‌تواند به سلامت ما آسیب برساند حتی میزان به نسبت پایین ازن سبب بروز عوارضی بر سلامتی انسان می‌شود. در این بین مبتلایان به بیماری‌های ریوی، کودکان، سالمندان و افرادی که در خارج از منزل فعالیت می‌کنند ممکن است نسبت به افزایش غلظت آلاینده ازن حساس‌تر باشند.

تنفس ازن همچنین می‌تواند انواع مشکلات سلامتی از جمله درد قفسه سینه، سرفه، سوزش گلو و گرفتگی ریه را موجب شود. ازن موجود در سطح زمین همچنین می‌تواند ریه‌ها را برای عفونت مستعدتر کند و التهاب جدار ریه‌ها را به دنبال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که غلظت ازن بالاتر از حد مجاز سلامت باشد لازم است که کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری‎های ریوی - مانند آسم - از حضور طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند و در صورتی‌که میزان این گاز در شرایط ناسالم قرار گیرد تمام افراد از جمله کودکان باید حضور خود در فضای باز را محدود یا در صورت نیاز متوقف کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید