روزانه چند میلیارد برای آزمایش‌ تشخیص کرونا در کشور هزینه می‌شود

کدخبر: ۳۴۹۶۸۶
اقتصادنیوز : معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه پنج میلیارد تومان هزینه آزمایش‌های تشخیص بیماری کرونا در کشور می‌شود که دولت به رایگان آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، قاسم جان بابایی در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات استانداری لرستان اظهار داشت: ایجاد هر تخت ویژه برای بیماران کرونا حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که دولت این امکان را رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار میی دهد.

وی اضافه کرد: لرستان در بحث مقابله با ویروس کرونا به خوبی عمل کرده و خوشبختانه با همکاری و کار تیمی دانشگاه علوم پزشکی این استان در مبارزه با این بیماری موفق عمل کرده است.

به گفته وی هیچ شواهدی برای ضعیف شدن ویروس کرونا پیدا نشده و این ویروس کماکان بسیار خطرناک و کشنده است و برخلاف تصور قبلی کودکان را نیز درگیر می‌کند.

جان‌ بابایی ادامه داد: در بیمارستانها جوانان نیز بستری هستند و این ویروس افراد میانسال را از بین می‌برد باید هوشمندانه به سمت جلو پیشروی کنیم.

وی گفت: اگر از این بحران به درستی استفاده کنیم نقاط ضعف را شناسایی کرده و در آینده می‌توان این نقاط را برطرف کنید فرصت اشتباه نداریم باید درست سرمایه‌گذاری کنیم باید تصمیم بگیری با کار کارشناسی صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت قول می دهد که دانشگاه های علوم پزشکی نگران تجهیزات نباشند، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده‌اند و حدود ۲هزار دستگاه کمک تنفسی را از این شرکت ها پیش خرید کرده ایم.

وی اظهار داشت: تا شهریورماه امسال توزیع نیروی انسانی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

جان‌بابایی افزود: از روزهای نخست درگیری با کرونا ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری شامل هزینه‌های شد که اکنون قابل کنترل نیست در حالی که نماز جمعه تعطیل شد اما مردم عروسی، عزا و جشن تولد را برگزار کردند.

وی بیان کرد: در این راستا باید تا می توانیم فرهنگ سازی کنیم که مردم در تجمعات شرکت نکنند.

جان‌بابایی ادامه داد: از روز نخست درگیری با بیماری کرونا مشکلاتی در توزیع ماسک به وجود آمد انگلیسی ماسک های خریداری شده ایران را بلوکه کرد در روزهای نخست هجمه‌های وارد شد اکنون محدودیت ماسک وجود ندارد.

وی گفت: در بیمارستان لوازم حفاظتی وجود دارد و همه حوزه ها دست به کار شدند و این یک دستاورد بود و اعتماد به نظام و جامعه پزشکی ایجاد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید