دو دیدار مهم ظریف در عراق +تصاویر

کدخبر: ۳۵۰۴۷۱
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران که در رأس هیأتی صبح امروز راهی بغداد شد، در ادامه دیدارها با مقامات عراقی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح دیدار و گفت‌وگو کرد.
دو دیدار مهم ظریف در عراق +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی صبح امروز (یکشنبه) راهی بغداد شد، در ادامه دیدارها با مقامات عراقی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد، در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

6c30qasIj6Cq

دیدار ظریف با هادی العامری

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با هادی ( ابوحسن ) العامری رئیس ائتلاف فتح عراق دیدار و در خصوص مسائل مختلف روابط دو‌جانبه و نیز پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مبارزه با تروریسم و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

r9bVoyXqMZlq

ظریف پیش از این با فؤاد حسین همتای عراقی دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه در این نشست با بیان اینکه روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نخواهد رفت، گفت:برای ما عراق قوی و پر صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همه همسایگانش معادل قدرت، آرامش و ثبات خودمان است.

محمدجواد ظریف و فؤاد حسین

دیدار با برهم صالح رئیس جمهور و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار کند. ظریف اعلام کرد که بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید