تصمیمات عراق برای عیدقربان و روز عرفه

کدخبر: ۳۵۰۵۳۷
اقتصادنیوز: استاندار کربلا از ممانعت از ورود زائران به این شهر همزمان با روز عرفه و عید قربان خبر داد.
تصمیمات عراق برای عیدقربان و روز عرفه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نهم مردادماه به تقویم خورشیدی روز عرفه است که همزمان با مراسم حج، زائران در شهر کربلا جمع می شوند تا دعای عرفه را به جای آورند. این روز برای شیعیان مهم است؛ روایت شده که در این روز امام حسین (ع) با رها کردن مناسک حج، به سمت کربلا حرکت کرد.

استاندار شهر کربلا اینک اعلام کرده که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، زائری را از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم دعای عرفه نمی پذیرند و برپایی مراسم دعای عرفه با حضور جمعیت ممنوع است.

عراق با شیوع ویروس کرونا، همه مرزهای خود را بست و حدود شش ماه است که هیچ زائری را از خارج این کشور نپذیرفته است. این کشور هنوز تصمیمی برای بازگشایی مرزهایش نگرفته اما با نزدیک شدن مراسم عرفه و عید قربان که هر سال بهانه ای برای اجتماع زائران در شهرهای کربلا و نجف است، استاندار کربلا نه تنها اعلام کرده امسال در این دو مناسبت زائرای از داخل و خارج این کشور نمی پذیرند که پیشنهاد بسته شدن حرم های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را برای جلوگیری از تجمع زائران در این روزها مطرح کرده است. هرچند برخی منابع در عراق از مخالفت مراجع با این پیشنهاد خبر داده اند.

پایگاه اطلاع رسانی حج در عین حال که تایید کرده تجمع و برپایی مراسم عرفه و قربان با حضور زائران در حرم های کربلا ممنوع است، از احتمال برگزاری این مراسم ها به صورت مجازی و پخش از شبکه های تلویزیونی عراق خبر داده است. در عراق تا کنون ۳۶۹۱ نفر جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید