صحبت‌های علیخانی درباره کرونا

کدخبر: ۳۵۰۷۹۲
اقتصاد نیوز: مجری «عصر جدید» با انتشار پستی تاثیر‌گذار در صفحه اینستاگرامی‌اش، به مردم توصیه کرد کرونا را جدی بگیرند.
صحبت‌های علیخانی درباره کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: با شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و افزایش روز افزون تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس، احسان علیخانی مجری برنامه پرطرفدار استعدادیابی « عصر جدید » در آخرین پست اینستاگرامی خود به مخاطبانش توصیه موکد کرد که کرونا را جدی بگیرند.

علیخانی در پست خود از دل مشغولی این روزهایش پس از تعطیلی برنامه «عصر جدید» نوشت و وضعیت وخیم بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران کرونایی و بیماران عادی را تشریح کرد. او رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را مساوی با دچار شدن به فاجعه‌ای بزرگ عنوان کرد و از مخاطبانش خواست تا برای نجات جان عزیزانشان، کرونا را جدی بگیرند.

" رفقا دل بدین به حرفم، باید نگران باشیم!

١١ روزه عصرجدید به خاطر مراعات فضای بهداشتی و احتمال انتقال ویروس کرونا در پیک جدید بیماری موقتاً تعطیل شده، اما ٦ روزه صبح و شبُ گم کردم و کارم شده التماس و پیگیری برای بستری چندتا بیمار مبتلا به سرطان و بیمار با مشکل قلبی حاد و التماس برای جراحی اورژانسی، پیگیری و التماس برای پذیرش کلی بیمار کرونایی در بیمارستان برای درمان یا پیداکردن دکتر که بره برای ویزیت در منزل بیماران کرونایی یا پیداکردن دارو!

رفقا!

کادر درمانی به شدت خسته و بی‌جون شده و حق هم دارن. بیمارستان‌ها مشکلات جدی دارن، پروتکل کرونا به طرز عجیبی تاثیر گذاشته روی سایر بیماری‌ها و درمان‌شون.

به‌جز بیمارانِ کرونایی منتظر، نگران، بدحال و نبود icu، متاسفانه مشکلات سایر بیماران دیگه مثلِ بیماران مبتلا به سرطان، قلبی، کلیوی، بیماران منتظر جراحی حیاتی و بیماران خاص به شدت در خطره!

کلی بیمار دیگه هست که بدحالن ولی جرأت نمی‌کنن برن بیمارستان از ترس کرونا و توی خونه دارن از بین میرن!

مشکلات اقتصادی هست و همه می‌دونیم، چون داریم زندگی می‌کنیم! اگه مشکل مالی نداریم، بشینیم خونه ١٠ روز. اگه مجبوریم کار کنیم، خواهش می‌کنم هرجایی می‌ریم و هر کاری می‌کنیم، حداقل ماسک بزنیم و مراعات کنیم. این مریضی "برو" نیست تا همه ما مراعات نکنیم!

حرف منُ کسایی متوجه می‌شن که بیمارستان رفته باشن یا مریض داشته باشن؛ چه کرونایی، چه سرطانی یا انواع دیگه بیماری‌های مهم و نگران‌کننده.

کرونا شُتُری هست که نه، گَلّه‌گَلّه شُتُره که داره میاد بشینه در خونه همه ما.

با این وضعیت، تخت پُرشده بیمارستان‌ها و icu ها، خستگی و بیماری کادر درمان، آوارگی و نگرانی سایر بیمار‌هایی که درمان اورژانسی لازم دارن، یه بخش جدی و مهم کادر درمان دارن نابود می‌شن، اینا آدمن و بُریدن!

خلاصه اینکه تجربه این ٦ روز برای من بسیار نگران‌کننده بود. قرار نیست سوپرمن بیاد نجات‌مون بده از کرونا. فقط خودمون باید همت کنیم؛ هر کسی اندازه خودش. با چه انگیزه‌ای؟ با انگیزه حفظ جون خودمون و عزیزان‌مون!

اگه همت نکنیم و جدی نگیریم، ممکنه به یک فاجعه نزدیک بشیم

مراعات نکنیم به‌راحتی می‌شیم قاتل عزیزان‌مون

درود به شرفِ کادرِ درمان مخصوصا اونایی که بیشعوری امثال منُ می‌بینن ولی باز از فداکاری‌شون کم نمی‌شه "

اگر مراعات نکنیم به راحتی می‌شویم قاتل عزیزانمان!

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید