امیر کویت زنده است؟

کدخبر: ۳۵۱۰۶۲
اقتصادنیوز: پایگاه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد که نگرانی درباره وضعیت جسمانی شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت بالا گرفته است.
امیر کویت زنده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: رسانه فرانسوی افزود: کویت این روزها در پی انتقال شیخ صباح الاحمد با داشتن ۹۱ سال سن به بیمارستان، نگران است و به همین خاطر برخی اختیارات امیر این کشور معروف به میانجیگر خلیج فارس که توانست نام کشورش را بر عرصه دیپلماتیک در منطقه تحمیل کند، تا اطلاع ثانوی به ولیعهد واگذار شد.

بر اساس این گزارش، ورود امیر کویت به بیمارستان در تاریخ ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر)، نوعی نگرانی را در  این کشور  به دنبال داشت. زیرا وی که قرار بود تحت آزمایش های دوره ای پزشکی قرار گیرد، در نهایت تحت عمل جراحی قرار گرفت که بنا به اعلام خبرگزاری رسمی کویت عملی موفقیت آمیز بود. با این حال در پی بستری شدن شیخ صباح برخی اختیارات وی که از سال ۲۰۰۶ در مسند قدرت قرار دارد، به طور موقت به شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد و برادر ناتنی اش واگذار شد.

وضعیت سلامتی امیر ۹۱ ساله کویت همواره موجب نگرانی در داخلی این امیر نشین کوچک خلیج فارس است که در سال ۱۹۶۲نخستین پارلمان منتخب را ایجاد کرد.این نگرانی در خارج نیز میان بازیگران منطقه ای و بین المللی مانند آمریکا وجود دارد. کویت به عنوان کشوری که بحران های پیاپی سیاسی، تغییر کابینه ها و انحلال پارلمان آن را فلج کرده، توانسته است به یُمن وجود شیخ صباح الاحمد الصباح نقش میانجی در منطقه ایفا کند.

دیوان امیری کویت روز یکشنبه با اعلام اینکه شیخ صباح الاحمد الصباح امیر این کشور تحت عمل جراحی قرار گرفته ، افزود ؛ این عمل موفقیت آمیز بوده است .

به گزارش خبرگزاری کویت، وی روز شنبه برای انجام آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شد.

این خبرگزاری در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که به موجب فرمانی امیری، ولیعهد به طور موقت وظایف یخ صباح الاحمد الجابر الصباح  امیر کویت را برعهده گرفته است.

بر اساس این گزارش، مقام های قطر، عراق، فلسطین و عربستان سعودی در تماس تلفنی، سلامتی امیر کویت را جویا شدند. 

شیخ صباح الاحمد الصباح ۹۱ ساله از سال ۲۰۰۶ و پس از کناره گیری «سعد العبدالله السالم الصباح» براثر بیماری، امیر کویت شد.

دیوان امیر کویت سپتامبر گذشته (شهریور) نیز اعلام کرد که امیر این کشور به منظور تکمیل آزمایش‌ها و معاینات پزشکی در یکی از بیمارستان‌های آمریکا بستری شده و زمان دیدار وی با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به خاطر وضعیت جسمانی به تاخیر افتاده است.

خبرگزاری رسمی کویت هم پس از آن اعلام کرد که شیخ صباح احمد الصباح نیمه اکتبر گذشته (مهر ماه) پس از معاینات پزشکی در واشنگتن آمریکا که نتایج آن نیز بسیار رضایت بخش بوده به کویت بازگشته است.

بهمن ماه سال گذشته هم شایعاتی در خصوص وخامت حال امیر کویت انتشار یافته بود که رییس مجلس این کشور آن را تکذیب کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید