ظریف در یک ساعت صحبت امن با پوتین چه گفت ؟

کدخبر: ۳۵۱۲۲۷
اقتصادنیوز :‌وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی یک‌ساعته با رییس‌جمهور روسیه از طریق صحبت تلفنی امن خبر داد و تأکید کرد: پیام ویژه رییس‌جمهور درباره وضعیت برجام و بعضی مسائل دوجانبه را به پوتین رساندم.
ظریف در یک ساعت صحبت امن با پوتین چه گفت ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، «محمدجواد ظریف» امروز چهارشنبه درباره سفرش به مسکو گفت: گفت‌وگوی خوبی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشتیم و یک صحبت تلفنی امن با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به‌خاطر پروتکل ویژه کرونایی ایشان داشتیم.

وی با بیان اینکه "نزدیک یک ساعت با پوتین صحبت کردم"، اظهار داشت: پیام ویژه رییس‌جمهور درباره وضعیت برجام و بعضی مسائل دوجانبه را به پوتین رساندم و با ایشان گفت‌وگو کردیم، گفت‌وگوی بسیار مفیدی بود و ان‌شاءالله نتایج خوبی داشته باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رایزنی‌های خود با لاوروف تصریح کرد: ‌با وزیر امور خارجه روسیه هم درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کردیم. مجموعاً چهار ساعت و نیم مذاکرات فشرده با روس‌ها در بعدازظهر دیروز داشتیم.

 ظریف با یادآوری اینکه یک قرارداد همکاری میان ایران و روسیه وجود دارد که در زمان ریاست جمهوری خاتمی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این قرارداد 10ساله بوده و دو تا پنج سال تمدید شده است و هشت ماه دیگر، 20ساله می‌شود. این قرارداد به دوره‌ دیگری از روابط بین‌الملل و روابط ما با روسیه مربوط می‌شود. با پوتین توافق کردیم این قرارداد بازنگری شود.

ظریف ادامه: البته زمانی که رأس موعد مقرر برسد، اگر کسی مخالفت نکند، تمدید می‌شود، ولی بهتر دیدیم یک قرارداد جامع راهبردی درازمدت تدوین شود و قرارداد بِروز شود و نهایتاً امضا و برای تصویب به مجلس ارائه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید