توضیحات استاندار خوزستان درباره خبرتلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط این استان

کدخبر: ۳۵۱۳۲۸
اقتصادنیوز: استاندار خوزستان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص موضوع تلاقی آب و فاضلاب، این موضوع را کذب عنوان کرد و از بررسی کیفیت همه روزه آب، در شهرستان های استان خبر داد
توضیحات استاندار خوزستان درباره خبرتلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط این استان

به گزارش اقتصادنیوز غلامرضا شریعتی در رابطه با تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی از نقاط استان، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و کیفیت بهداشتی آب، هر روز در همه ی شهرستان ها توسط ادارات بهداشت و آب و فاضلاب، بررسی می شود و این موضوع کاملا کذب است.

 

به گزارش ایلنا، وی گفت: سیستم آب تحت فشار است و در مقابل، سیستم فاضلاب بصورت ثقلی عمل می کند. در نتیجه، جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی کند و این ادعا نادرست است.

شریعتی عنوان کرد: در سال های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، در اصلاح شبکه آب هزینه صرف شده است و اقدامات صورت گرفته موجب شد که مقدار اضافی و مازاد شبکه آب، از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.

استاندار خوزستان، افزود: آب آشامیدنی شهرستان های خوزستان، بهداشتی و تحت مراقبت های شدید بهداشت و شرکت آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می شود.

وی با بیان اینکه از طرح این موضوع سوء برداشت هایی شده است، توضیح داد: من با آن مسئولی که این موضوع از زبان وی نقل شده صحبت کردم و او گفت که همچین حرفی با این منظور، بیان نکرده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر این بوده است که در برخی مناطق روستایی این اتفاق رخ می دهد.

شریعتی اضافه کرد: در پاسخ به آن مسئول عرض کردم، که ما در روستاها سیستم فاضلاب نداریم و حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه وجود داشته باشد، جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی کند.

 او در ادامه در پاسخ به نکته طرح شده از سوی آن مسئول، مبنی بر اینکه در زمان های قطعی برق، پمپ ها از کار می افتد و فاظلاب به شبکه آبی ورود می کند، تاکید کرد: حدودا دو سال است که در سیستم شبکه آب، یک دستگاه دیزل ژنراتور نصب شده که در زمان های قطعی برق، پمپ ها از طریق این دستگاه، برق تامین می کنند و جای نگرانی نخواهد بود.

 نماینده عالی دولت در استان خوزستان، گفت: در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان، چه به لحاظ کمیت و چه از نظر کیفیت بهبود پیدا کرده است، چرا که در سال ۹۵ تا ۹۷ در اهواز، آب با ای سی ۱۷۰۰ و در آبادان و خرمشهر بالای ۲۱۰۰ ای سی، وارد چرخه مصرف می شد. اما امروز این شاخص در اهواز، به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ ای سی و در آبادان حدود ۱۷۰۰ رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک طرحی در دست اجرا داریم که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای این طرح، آب دز را برای میان مدت و با ای سی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ به شهرستان های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه خواهیم رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید