ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا با بازی تام کروز

کدخبر: ۳۵۱۸۹۲
​اقتصاد نیوز:تام کروز قصد دارد فیلم جدیدش را در فضا بازی کند و شرکت فیلمسازی یونیورسال پیکچرز که تولید این پروژه ی سینمایی را برعهده دارد در حال مذاکره برای اجرایی کردن آن است.
ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا با بازی تام کروز

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزیاتو، دو ماه قبل رسانه ها اعلام کردند تام کروز برای ساخت فیلم جدیدش در فضا با آژانس فضایی ناسا وارد همکاری شده و امیدوار است بتواند با یکی از موشک های شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، خود را به آنجا برساند.

کارگردانی این فیلم را داگ لیمان برعهده گرفته و به گفته ی منابع خبری، تولید این پروژه ی سینمایی احتمالاً دست کم ۲۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. این اولین فیلم سینمایی ای خواهد بود که در فضا فیلمبرداری می شود.

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا در ماه مه اعلام کرد که این سازمان قصد دارد با تام کروز برای فیلمبرداری فیلم جدیدش در ایستگاه فضایی بین المللی همکاری کند.

به گفته ی رسانه ها، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد موضوع یا داستان فیلم منتشر نشده است. علاوه بر این زمان آغاز تولید فیلم هم اعلام نشده است.

ایلان ماسک، پایه گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس ماه مه در توییتی اظهار کرد این پروژه حتماً «بسیار مفرح» خواهد بود.

اولین فیلم سینمایی در فضا تام کروز

شرکت اسپیس ایکس در اواخر ماه مه با استفاده از موشک فالکون ۹ و فضاپیمای دراگون خود دو فضانورد را با موفقیت به مدار زمین فرستاد. این اتفاقی تاریخی برای این شرکت موشک سازی خصوصی محسوب می شد و اولین پروژه ی ارسال انسان از خاک آمریکا به فضا از جولای ۲۰۱۱ تا به آن زمان بود.

هدف از این مأموریت نشان دادن توانایی شرکت اسپیس ایکس برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگردان آن ها به زمین در کمال سلامت بود.

بعد از توقف پرواز فضاپیماهای رفت و برگشتی ناسا در سال ۲۰۱۱، فضانوردان آمریکایی با استفاده از فضاپیمای سایوز روسیه به فضا پرتاب می شدند.

سفر فضاپیمای دراگون سرآغاز به کارگیری شرکت های خصوصی توسط سازمان فضایی آمریکا، ناسا، برای پرتاب فضانورد به فضا است.

شرکت اسپیس ایکس پیش از آن از موشک های خود برای ارسال تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی استفاده کرده بود.

اسپیس ایکس قرار است طبق قراردادی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، ۶ فضاپیمای رفت و برگشتی تولید کند و در اختیار ناسا قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید