طرحی برای افزایش ایمنی ماسک ها

کدخبر: ۳۵۲۲۲۹
​اقتصاد نیوز:یک مهندس سابق اپل، طرح جدیدی برای افزایش کارآیی ماسک‌ها ارائه داده است که می‌تواند ایمنی در برابر کروناویروس را افزایش دهد.
طرحی برای افزایش ایمنی ماسک ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، یکی از مهندسان سابق اپل، طرح جدیدی ارائه داده است تا کارآیی ماسک‌های جراحی را افزایش دهد و ایمنی آنها را برای مقابله با کووید- ۱۹ بالا ببرد.

از آنجا که در دوره شیوع کروناویروس، با کمبود ماسک‌های "N95" رو به رو هستیم و ساخت این ماسک‌ها نیز کار دشواری است، بسیاری از افراد سعی می‌کنند ماسک‌های جراحی را به کار ببرند اما مشکل ماسک‌های جراحی این است که به طور کامل روی صورت محکم نمی‌شوند و کاربر را در خطر تماس با کروناویروس قرار می‌دهند.

طرح مهندس سابق اپل، وسیله ای است که مانند یک قاب، اطراف صورت و روی ماسک قرار می‌گیرد و ماسک را روی صورت محکم نگه می‌دارد تا همه راه‌های نفوذ بسته شوند و امکان ورود ویروس برقرار نشود.

این ابزار، فشار زیادی را به صورت کاربر وارد نمی‌کند و استفاده از آن آزاردهنده نیست. بدین ترتیب، کاربر می‌تواند چندین ساعت در روز، از این بست استفاده کند و احساس بدی نداشته باشد.

از آنجا که اندازه بینی همه افراد، یکسان نیست، این ابزار در اندازه کوچک، متوسط و بزرگ عرضه شده است.

جنس این وسیله، نوعی سیلیکون است که مورد تایید "سازمان غذا و دارو" (FDA) قرار دارد و برای پوست مضر نیست. به علاوه این سیلیکون، قابل بازیافت است و مشکلی برای طبیعت ایجاد نمی‌کند.

طراحی این بست به گونه‌ای است که کاربران با داشتن ماسک می‌توانند به راحتی از عینک هم استفاده کنند؛ در نتیجه کاربرانی که عینک می‌زنند، مشکلی نخواهند داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید