بهترین قهوه متعلق به کدام کشور است؟

کدخبر: ۳۵۲۲۴۰
​اقتصاد نیوز:بدون شک قهوه بعد از آب پُر مصرف‌ترین نوشیدنی جهان است. این نوشیدنی جادویی صبح‌ها میلیون‌ها انسان را از خواب بیدار می‌کند! همانگونه که می‌دانید تنوع قهوه‌ای که در کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود بسیار زیاد است اما واقعا بهترین قهوه متعلق به کدام کشور است؟
بهترین قهوه متعلق به کدام کشور است؟

به گزارش اقتصاد نیوز، شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام کشور بهترین قهوه را در جهان تولید می‌کند و یا چه میزان از تولید قهوه جهان متعلق به آن کشور است؟ در ادامه این کشورها را بهش ما معرفی خواهیم کرد.

 

اتیوپی

شاید قبلا هم شنیده باشید که اتیوپی به عنوان محل تولد قهوه در جهان است. داستان پیدایش قهوه در اتیوپی به ۸۵۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. این کشور به لطف شرایط آب و هوایی و ارتفاعات شناخته شده بهترین قهوه را در جهان تولید می‌کند.

 

کاستاریکا

قهوه تولید شده در کاستاریکا دارای طعمی کلاسیک و شناخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید براساس قانونی که در سال ۱۹۸۹ میلادی در این کشور تصویب شده هیچ کشاورزی حق تولید قهوه عربیکا کم کیفیت را ندارد و باید استانداردهای اداره کشاورزی این کشور را رد کند. قهوه عربیکا به آب و هوای متعدل و ارتفاعات بلند برای رشد و نمو نیاز دارد و این شرایط در کاستاریکا به خوبی قابل دسترس است.

 

برزیل

شاید جالب باشد که بدانید کشور برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در سراسر جهان است و به تنهایی یک سوم قهوه دنیا را تامین می‌کند. در مجموع زمین‌های زیر کشت قهوه در این کشور بیش از ۱۶،۰۰۰ کیلومتر مربع است. البته کیفیت قهوه‌ای که در برزیل تولید می‌شود نسبتا پایین است و مانند قهوه عربیکا با کیفیت نیست اما شرایط آب و هوایی این کشور به صورتی است که تولید بسیار زیادی دارد.

 

کلمبیا

دانه‌های قهوه عربیکا در کلمبیا نیز رشد می‌کنند و کلمبیا نیز به تنهایی ۱۵ درصد از حجم تولید قهوه در جهان را بر عهده دارد. نکته جالب توجه دیگر در مورد کلمبیا این است که این کشور به علت دست چین کردن دانه‌های قهوه توسط نیروی انسانی از نظر کیفیت قهوه نیز جایگاه به مراتب بهتری را نسیبت به قهوه برزیل دارد. خاک، آب و هوا و نور خورشید از مهمترین فاکتورهایی است که باعث تولید قهوه منحصر به فرد کلمبیا شده است.

 

جامائیکا

جامائیکا به دلیل تولید یکی از گران‌ترین و بهترین قهوه‌ها در کره زمین مشهور است. در سطح جهانی، قهوه کوهستان این کشور یکی از انواع نادر است. دارای طعم و مزه ای نفیس است که از نظر عطر و طعم بسیار عالی و مطبوع است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها در ۵ ایالت این کشور اجازه کشت قهوه باکیفیت و نادر وجود دارد و از این منظر یکی از گرانترین قهوه‌های جهان در این کشور تولید می‌شود. 

 

یمن

عربی موچا یکی از مشهورترین قهوه‌های دنیاست و قرن‌ها در شبه جزیره عربستان کشت و تجارت می‌شود. در حدود قرن پانزدهم میلادی، این قهوه در یمن رشد می‌کردند. موچای عربی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی کافه‌های جهان به حساب می آید، به علت کاشت بسیار اندک این نوع از قهوه، به ندرت نشانه‌هایی از صادرات آن را مشاهده می‌کنیم.

 

سخن پایانی

علاوه بر اتیوپی، کاستاریکا، برزیل، کلمبیا، جامائیکا و یمن، سایر کشورهای تولید کننده قهوه که شایان ذکر هستند شامل گواتمالا، کنیا، مکزیک، ساحل عاج، اندونزی و ویتنام را می‌توان نام برد. از آنجا که دانه‌های قهوه به اندازه دانه‌های انگور حساس هستند، طعم و کیفیت آنها به شدت تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، ارتفاع بالاتر از سطح دریا و دیگر شرایط اقلیمی قرار می‌گیرد. این بدان معنا است هر یک از این فاکتورها می‌تواند بر طعم و مزه قهوه تاثیر بگذارد. حالا نظر شما چیست؟ بهترین قهوه متعلق به کدام کشور است؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید