هشدار سازمان هواشناسی به تهرانی‌ها و شهروندان 11 استان دیگر

کدخبر: ۳۵۲۴۳۶
اقتصادنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد و نسبت به آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها در مناطقی از کشور که بارش دارند، هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوزفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ مرداد و روزهای آینده، پیش بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز هفتم مردادماه در جنوب و نوار غربی فارس، غرب هرمزگان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان، شمال استان‌های خراسان‌شمالی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات مازندران و شمال‌شرق تهران، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای به نسبت شدید وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: در استان‌هایی که بارش در آنها رخ می‌دهد احتمال بالا آمدن آب ناگهانی مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در این مناطق پیش‌بینی شده است و به همین منظور نیز هموطنان حتما به این نکات توجه داشته باشند.

به گفته وی، از امروز هفتم مردادماه تا چند روز آینده، وزش بادهای به نسبت شدید برای شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان‌جنوبی، بخش‌های شرقی رخ می‌دهد و برای روزهای چهارشنبه و پنچنشنبه، طوفان گرد و خاک برای منطقه زابل پیش‌بینی شده که می‌تواند موجب آسیب‌زدن به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق بشود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای روزهای پایانی هفته پنجشنبه و جمعه،‌کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و برای جمعه و شنبه برای خراسان رضوی رخ می‌دهد که میانگین در حدود ۶ تا ۸ درجه در نیمه شمالی کشور هوا خنک تر می شود.

تهران  نیز پدیده خاصی را ندارد. در طول روز وزش ملایم باد را در پایتخت پیش بینی کرده ایم. ۴۰ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد شد. از پنجشبنه قدری از میزان دما کاسته می‌شود و هوای پایتخت خنک تر می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید