افشای بندهای محرمانه نسخه جدید توافق ریاض

کدخبر: ۳۵۲۴۹۳
اقتصادنیوز:پایگاه خبری شبکه الجزیره، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از یک «منبع دولتی» بندهای نسخه جدید توافق ریاض میان «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) و دولت مستعفی یمن را فاش کرد.
افشای بندهای محرمانه  نسخه جدید توافق ریاض

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الجزیره ظهر امروز گزارش داده بود که عربستان سعودی با تحویل نسخه جدیدی از توافق ریاض به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات، طرفین درگیر در جنوب یمن را به امضای هر چه زودتر این توافق تشویق کرده است.

طبق گزارش این منبع، در نسخه جدید توافق ریاض تأکید شده است که شورای انتقالی باید انصراف خود از خودمختاری را پیش از آغاز هر گونه تدابیر سیاسی اعلام کند.

این منبع در ادامه گفت در نسخه جدید توافق، بر تعیین استاندار و مدیر امنیت عدن و همچنین آغاز روند خروج نیروها و تحویل سلاح با نظارت سعودی تأکید شده است.

منبع یادشده همچنین گفت در این توافق اشاره شده است که نخست‌وزیری برای رایزنی با تشکیلات مختلف درخصوص تشکیل دولت طی ۳۰ روز مأمور خواهد شد.

این منبع در ادامه گفت که در پیشنهاد جدید، بر عدم اعلام تشکیل دولت تا زمان اتمام اجرای تمام بندهای نظامی در عدن تأکید شده است.

این منبع  همچنین گفت که در پیشنهاد جدید، بر عدم اعلام  تشکیل دولت تا زمان بازگشت اوضاع در سقطری به حالت طبیعی تأکید شده است.

طبق گفته این منبع، در نسخه جدیدی که عربستان سعودی آن را اعلام کرده است، سهم شورای انتقالی چهار وزارتخانه اعلام شده است.

این منبع در پایان گفت که مابقی وزراتخانه‌های غیرحاکمیتی میان بقیه تشکیلات سیاسی توزیع خواهد شد.

روز گذشته نیز  روزنامه «العربی الجدید» در این خصوص نوشت، رایزنی‌ها میان دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و  شورای انتقالی جنوب، متحد امارات که طی چندین هفته بدون نتیجه بود، هفته جاری «پیشرفتی بی‌سابقه» داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید