کدام دولت آمریکا در جریان اقدامات تروریستی جمشید شارمهد بود؟

کدخبر: ۳۵۳۴۷۹
شارمهد در حالی اقدامات تروریستی اش را در ایران هدایت می کرد که در آمریکا بود و همه دولت های آمریکا در این مدت - از دمکرات تا جمهوریخواه- در جریان آدمکشی های وی بودند.
 کدام دولت آمریکا در جریان اقدامات تروریستی جمشید شارمهد بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، جمشید شارمهد، رئیس گروه تروریستی تندر، که در آمریکا فعالیت می کرد، در یک عملیات پیچیده، که ابعاد آن بر ما نامعلوم است، دستگیر شده و طبق اظهارات وزیر اطلاعات، هم اکنون در ایران است.

>>>> بیشتر بخوانید؛ 

جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر در کدام کشور دستگیر شد؟

در این باره چند نکته کوتاه به ذهن متبادر می شود:

1 -  در 24 فروردین 1387، بمبی در حسینیه شهدای شیراز منفجر شد. هنگام انفجار بمب بیش از هزار نفر در حسینیه بودند که از میان آنها 14 نفر شهید شدند و 215 تن دیگر مجروح.

بعد از آن حادثه خونین،  گروه تندر وابسته به "انجمن پادشاهی ایران"، مسوولیت این ترور را بر عهده گرفت. شارمهد بعدها چندین بار در برنامه های تلویزیونی مختلف اعلام کرد که برای سرنگونی جمهوری اسلامی ابایی از کشتن افراد ندارد.

سه نکته درباره دستگیری                                            

         جمشید شارمهد، قبل و بعد از دستگیری

نکته اینجاست که شارمهد در حالی اقدامات تروریستی اش را در ایران هدایت می کرد که در آمریکا بود و همه دولت های آمریکا در این مدت - از دمکرات تا جمهوریخواه- در جریان آدمکشی های وی بودند و حتی می دانستند که تعدادی از قربانیان وی، کودکان خردسال بودند.

حال تصور کنید که یک گروه تروریستی مقیم ایران، در یک کلیسای آمریکا، بمب گذاری کند و 229 نفر را کشته و زخمی کند و سپس مسوولیت این اقدام را بر عهده بگیرد. آیا در چنان صورتی، حکومت ایران متهم به پذیرایی و حمایت از تروریست ها نمی شود؟

با همین منطق، صراحتاً باید گفت که دولت آمریکا برغم تمام ادعاهای حقوق بشری اش، حامی تروریست هاست و الا چرا باید از یک گروه تروریستی که علناً به قتل عام غیرنظامیان در کشوری دیگر اذعان می کند، حمایت کند؟

2 -  نقدهای زیادی بر عملکرد مجموعه نظام جمهوری اسلامی وارد است اما حتی اگر کسی مخالف نظام نیز باشد نمی تواند عقلاً بپذیرد که با روی کار آمدن افرادی مانند شارمهد که در حسینیه بمب می گذارند و زن و مرد و کودک بی گناه را به خاک و خون می کشند، صلح و دموکراسی و توسعه در انتطارمان خواهد بود.

سه نکته درباره دستگیری          

    خاکسپاری شهدای عملیات تروریستی گروه تندر - عرفان 4 ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داد

به هزار تاسف باید گفت که کارنامه پرغلط مسوولان کشور در 4 دهه گذشته باعث شده است که عده ای راه نجات را در آن سوی آب ها بیابند، کما این که اعضای دستگیر شده این گروه در همان سال87 که همه شان هم جوان بودند، در دادگاه گفتند که فکر می کردند در حال نجات ملت ایران هستند!

3 -  و در نهایت باید وزارت اطلاعات را ستود که حتی بعد از 12 سال، پرونده تروریستی حسینیه شیراز را مفتوح نگه داشت و در تمام این مدت که بسیاری از ما، حتی آن حادثه را فراموش کرده بودیم، پیگیر ماجرا بود. اما این که چگونه فردی مانند شارمهد را از آمریکا به تله امنیتی خود کشانده و دستگیرش کرده اند نیز جای شگفتی و تحسین دارد. امید که همواره، زمان و توان نیروهای پاسدار امنیت کشور، این گونه مصروف مسائل اصلی شود و در حاشیه ها هدر نرود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید