وزارت دفاع روسیه:

به هرگونه حمله موشکی، پاسخ اتمی خواهیم داد

کدخبر: ۳۵۴۴۶۴
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، هرگونه حمله موشکی به این کشور را از نوع اتمی قلمداد کرده و به آن پاسخ اتمی خواهد داد.
 به هرگونه حمله موشکی، پاسخ اتمی خواهیم داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آنجا که تشخیص نوع کلاهک موشک‌های بالستیک مقدور نیست، اگر یکی از این موشک‌ها به سمت روسیه پرتاب شود، بلافاصله با سلاح اتمی پاسخ داده خواهد شد.

روزنامه رسمی وزارت دفاع روسیه نوشت: «هرگونه حمله موشکی، از نوع اتمی در نظر گرفته خواهد شد زیرا امکان تشخیص این‌که موشک چه کلاهکی حمل می‌کند وجود ندارد و موجب پاسخ اتمی خواهد شد».

این وزارتخانه افزود: «به محض این‌که رادارها پرتاب موشک بالستیک به سمت قلمرو روسیه را ردیابی کنند، رهبری نظامی به‌طور خودکار مطلع شده و مقیاس استفاده از سلاح‌های اتمی را معین خواهد کرد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته سیاست جدید بازدارندگی اتمی این کشور را اعلام کرد که در آن استفاده از سلاح هسته‌ای جهت پاسخ به حمله نظامی علیه این کشور داده شده است.

روسیه بارها تأکید کرده است که توان نظامی این کشور جنبه دفاعی دارد و هیچگاه آغازگر حمله اتمی علیه کشوری دیگر نخواهد بود.

این هفته «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: «در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم».

اولیانوف در ادامه اضافه کرد: «این آمریکا است که یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد. واشنگتن به پایبندی به تعهدات قانونی خود حساسیت دارد.»

معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه یکی از چند توافقی است که با خروج از آمریکا از آن فروپاشید.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه  بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید