تعیین تکلیف جانباختگان کادر سلامت ایران در بحران کرونا

کدخبر: ۳۵۴۶۲۳
اقتصادنیوز:رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آخرین وضعیت شهید خدمت محسوب شدن فوت شدگان کادر درمانی کشور در پی شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.
تعیین تکلیف جانباختگان کادر سلامت ایران در بحران کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، شاهد تلاش ماندگاری از سوی جامعه درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، پرسنل، کادر، دانشجویان و ... بودیم که برای حفظ جان و نجات بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها مشغول کار بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دو گردش کار از طرف وزارت بهداشت و ستاد کل نیرو‌های مسلح خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید کردند افرادی که در حین خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند، در حکم شهید تلقی شوند.

اوحدی بیان کرد: موافقت مقام معظم رهبری به شورای امنیت ملی ابلاغ و مقرر شد آیین نامه اجرای این موضوع را سازمان امور اداری استخدامی کشور تدوین کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آیین نامه در تاریخ هفتم مرداد ماه ابلاغ و قرار شد یک کمیته ملی با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.

او گفت: این کمیته شامل نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه می‌شود که قرار است یک کمیته ملی شود.

اوحدی بیان کرد: متناظر این کمیته در استان‌ها و مراکز استان‌ها کمیته‌ای با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود و پرونده‌ها را به کمیته استان‌ها می‌دهند و بررسی‌های اولیه صورت می‌گیرد.



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بعد از بررسی‌های اولیه موضوع در کمیته ملی مطرح می‌شود و بعد از تصویب و انجام فرآیند قانونی پرونده‌ها تحویل بنیاد شهید داده می‌شوند.

او افزود: این عزیزان از همین امروز و یا از آن لحظه‌ای که در واقع مقام معظم رهبری موافقت فرمودند، در حکم شهید محسوب می‌شوند و تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند‌.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ما منتظر هستیم که این پرونده‌ها در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد تا بتوانیم مانند سایر خانواده‌های معظم شهدا در خدمتشان باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید