رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا فاش کرد؛

تلاش پنهان روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات

کدخبر: ۳۵۴۶۳۸
«ویلیام اوانینا»، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا با طرح ادعای تلاش ایران و چین و روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا، اعلام کرد که روسیه سعی دارد جو بایدن را در مقابل ترامپ تضعیف کند.
تلاش پنهان روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز؛ «ویلیام اوانینا»، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در یک بیانیه علنی غیر معمول ادعا کرد که روسیه، چین و ایران تلاش خواهند کرد در انتخابات ریاست جمهوری کشورش در اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی دخالت کنند.

این مسئول آمریکایی ضمن ادعای این که سه کشور مذکور در تلاش برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان کشورش، ایجاد ناآرامی و تضعیف اعتماد آنها به فرآیند دمکراتیک کشور خود، از گمراه سازی اینترنتی و ابزارهای دیگر استفاده می کنند، تاکید کرد که روسیه در واقع در تلاش است تا احتمال پیروزی «جو بایدن»، نامزد نهایی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد نهایی حزب جمهوری خواه را تضعیف کند.

«ویلیام اوانینا»، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا

در حالی که احتمال تلاش دشمنان آمریکا در خارج برای دخالت در سیستم های انتخاباتی این کشور از طریق خرابکاری در فرآیند رای گیری، سرقت داده های انتخابات یا ابراز شک و تردید در قبال مشروعیت نتایج آن وجود دارد، اوانینا اظهار داشت: دخالت در نتایج رای گیری و یا قطب بندی آن در سطح گسترده، برای دشمنان ما دشوار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا در بیانیه خود در رابطه با ایران مدعی شده است: ما ارزیابی کرده ایم که ایران به دنبال تضعیف نهادهای دمکراتیک و رئیس جمهوری آمریکا و ایجاد تفرقه در کشور پیش از انتخابات ۲۰۲۰ است.

اوانینا در ادامه ضمن ادعای این که تلاش های ایران احتمالا روی نفوذ آنلاین همانند نشر اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی و بازنشر مطالب ضد آمریکایی متمرکز خواهد بود؛ تاکید کرد که بخشی از انگیزه تهران برای انجام چنین کاری، ناشی از این برداشت است که نتیجه انتخاب دوباره ترامپ به معنای ادامه فشارهای واشنگتن بر خود خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید