افزایش قیمت بسته‌های اینترنت خلاف قانون است

کدخبر: ۳۵۴۶۶۰
اقتصاد نیوز: عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور با بیان اینکه افزایش قیمت بسته‌های اینترنت خلاف قانون است، گفت: قیمت‌ها باید سریع‌تر به حالت قبل بازگردد تا هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد نشود.
افزایش قیمت بسته‌های اینترنت خلاف قانون است
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور در گفت‌وگوی تلفنی با آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هزینه بالای استفاده از اینترنت با توجه با گره خوردن کسب و کار و حتی آموزش مردم به این بستر، جزو مسائل معیشتی و مهم برای جامعه است.

وی افزود: تخلف اپراتورها در محدود کردن بسته‌ها و در نتیجه، بالارفتن هزینه‌های مردم، چیزی نیست که قابل اغماض باشد.

عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه هر روز شاهد پیام‌های متعدد اعتراض‌آمیز از سوی مردم نسبت به افزایش قیمت اینترنت هستم، گفت: وظیفه دارم نگرانی و‌ دغدغه مردم و کاربران را به گوش شما برسانم؛ نگذارید در شرایط کرونا و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

نوش‌آبادی تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و باتوجه به رویکرد ستاد ملی کرونا مبنی بر تقویت آموزش‌های مجازی، نیاز دانش‌آموزان به اینترنت افزایش پیدا می‌کند و باید هرچه سریع‌تر قیمت‌ها و بسته‌ها به حالت قبل بازگردد تا فشار مالی روی خانواده‌ها کمتر شود.

اجازه نمی‌دهیم هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این گفت‌وگو تأکید کرد: علاوه بر ارسال پرونده تخلفات اپراتورها به تعزیرات در دولت پیرامون بالابردن سقف جریمه اپرتورها مصوبه‌ای داشتیم تا تنبیه‌ها، عبرت‌آموز باشد و اصرار بر این است که هزینه‌های اضافه‌ای که از مشترکین کم شده با پیگیری رگولاتری به مردم بازگردد.

وی افزود: پرونده تخلف اپراتورها پیگیری می‌شود و اجازه نمی‌دهیم در شرایط کرونایی و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: طبق آمار بورس، اپراتور همراه اول در یک سال گذشته  سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود داشته و نمی‌شود به بهانه بالارفتن هزینه‌ها مردم را تحت فشار قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید