سفیر مسکو در بغداد:

روسیه عراق را به مدرن‌ترین جنگنده‌ها مجهز کرد

کدخبر: ۳۵۴۶۶۲
اقتصادنیوز: به گفته سفیر روسیه در بغداد، این کشور عراق را به مدرن‌ترین جنگنده‌های نظامی مجهز کرده است.
روسیه عراق را به مدرن‌ترین جنگنده‌ها مجهز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفیر روسیه در بغداد اعلام کرد که مجموع سرمایه‌گذاری مسکو در بخش انرژی عراق بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار بوده است.«ماکسیم ماکسیمف» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) نگفت که این میزان سرمایه‌گذاری در چه بازه زمانی بوده است.

سفیر روسیه در عراق همچنین اعلام کرد که شرکت‌های روسی مشارکت در بازسازی تأسیسات زیربنایی عراق را بررسی‌ می‌کنند.

ماکسیمف افزود: عراق برای روسیه یک شریک کلیدی در منطقه است و مسکو اهمیت زیادی برای توسعه همکاری در راستای منافع متقابل می‌دهد.

وی با بیان این که نقاط مشترک زیادی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی توسط عراق و روسیه وجود دارد، خاطر نشان کرد: زمینه اصلی همکاری تجاری و اقتصادی دو جانبه، بخش نفت و گاز است که تاجران روسی و عراقی تجربه زیاد و طولانی در این زمینه دارند و مجموع سرمایه‌گذاری روسیه در این بخش نیز تاکنون به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

ماکسیمف همچنین با بیان این که" ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری دوجانبه در دیگر بخش‌ها میان روسیه و عراق وجود دارد"، افزود: از طریق کمیته مشترک روسیه و عراق و نیز همکاری اقتصادی، علمی و فنی که با هدف متنوع سازی روابط اقتصادی در زمینه‌های مختلف میان دو کشور صورت می‌گیرد، تلاش‌هایی جریان دارد.

وی افزود: همکاری در حال حاضر برای گشایش بازار عراق به روی شرکت‌های متخصص روسی در ساخت نیروگاه‌ها تولید برق، اکتشافات زمین شناسی، صادرات گندم و دیگر محصولات کشاورزی به عراق متمرکز است.

سفیر روسیه در عراق گفت که بسیاری ازشرکت‌های روسی در صدد از سرگیری فعالیت‌های خود در بازار نفت و گاز عراق هستند.

وی افزود: شرکت لوک اویل روسیه درحال اکتشاف زمین‌شناسی در میدان "بلوک -۱۰" است که براساس برآوردهای اولیه، یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی است که ۲۰ سال پیش در عراق کشف شده است.

ماکسیمف همچنین در خصوص همکاری امنیتی و اطلاعاتی روسیه با عراق گفت که مسکو در این بخش با بغداد به ویژه در زمینه تکنولوژی نظامی همکاری می‌کند.

سفیر روسیه در بغداد تصریح کرد: طرف روسی براساس برنامه زمان‌بندی مورد توافق، عراق را به مدرن‌ترین جنگنده‌های نظامی شامل هواپیماهای شکاری مدل (سو-۲۵) و نیز بالگردهای چند منظوره مدل (می -۲۸ و می ۳۵) مجهز کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید