نانسی پلوسی: روسیه می‌خواهد مانند انتخابات 2016 در انتخابات 2020 هم دخالت کند!

کدخبر: ۳۵۴۹۰۰
اقتصادنیوز: نانسی پلوسی بامداد دوشنبه با اشاره به خطرات جدی تلاش‌های مسکو برای انتخاب مجدد ترامپ گفت: تهدید دخالت‌های چین و روسیه در انتخابات آمریکا به یک میزان نیست.
نانسی پلوسی: روسیه می‌خواهد مانند انتخابات 2016 در انتخابات 2020  هم دخالت کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آن‌ها در یک سطح نیستند زیرا دخالت‌های روسیه در انتخابات ما همیشگی است. 

 

به ادعای پلوسی، آن‌ها (روسیه) در سال ۲۰۱۶ دخالت کردند و هم اکنون نیز این کار را انجام می‌دهند. 

رییس مجلس نمایندگان در ادامه از نهادهای اطلاعاتی آمریکا خواست تا گزارشهای اطلاعاتی بیشتری در مورد منبع تهدیدات ارائه دهند. 

یک گزارش اطلاعاتی هفته گذشته مدعی شد که روسیه طیف وسیعی از اقدامات در راستای تضعیف جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ به کار گرفته است. 

ویلیام ایوانیا مدیر مرکز امنیتی و ضد اطلاعاتی آمریکا نیز گفت: چین نمی‌خواهد که ترامپ در دوره دوم پیروز شود و انتقادات خود را نسبت به کاخ سفید افزایش داده و ایران نیز امیدوار است که ترامپ در دور دوم انتخابات شکست بخورد. 

رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم روز یکشنبه تصریح کرد: آمریکا هرگونه تهدید در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را جدی تلقی می‌کند و چین در رابطه با حملات سایبری با توجه به زیرساخت‌های انتخابات ما مشغول فعالیت است. 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود. 

ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از این با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست را رد کرده و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شده است. 

او در توئیتی نوشت: «با روش رای گیری از طریق پست (نه رای گیری غیابی که خوب است) سال ۲۰۲۰ شاهد غیر دقیق‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.» 

بر اساس رویه قانونی در آمریکا، تصمیم‌گیری درباره زمان انتخابات سراسری در این کشور به کنگره واگذار شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید