واکنش سفیر ایران در پاکستان به ماجرای توقیف کشتی در کراچی

کدخبر: ۳۵۴۹۶۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: هیچ مرجع رسمی ایرانی نیز تایید نکرده که کشتی ایرانی توقیف شده است.
واکنش سفیر ایران در پاکستان به ماجرای توقیف کشتی در کراچی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در واکنش به ادعاهایی مبنی بر توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت در بندر 'کراچی' گفت: سفارت ایران هیچ‌ گزارش رسمی در این خصوص از مراجع پاکستانی دریافت نکرده است. هیچ مرجع رسمی ایرانی نیز تایید نکرده که کشتی ایرانی توقیف شده است.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های پاکستانی مورد ادعا قرار گرفته، قاچاق نفت ایران است که ارزیابی صحت و سقم آن نیز به نظر فنی و کارشناسانه نیازمند است.

سفیر کشورمان اظهار داشت: در این خبرها هیچ اشاره ای به مالکیت کشتی و اینکه متعلق به کدام کشور است نشده است.

برخی منابع خبری مدعی هستند که پاکستان به خواسته آمریکا اقدام به توقیف کشتی حامل نفت به اصطلاح قاچاق ایرانی در سواحل کراچی کرده است در عین حال هیچ مقام رسمی پاکستان تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

روز گذشته سناتور "رحمان ملک" رییس کمیته امور داخله در مجلس سنای پاکستان که در زمان دولت حزب مردم وزیر کشور نیز بوده است، با انتشار بیانیه‌ای از وزارت کشور پاکستان و آژانس تحقیقات فدرال (اب آی ای) خواست تا گزارش جامعی درباره آنچه که وی کشف و ضبط نفت قاچاق ایرانی خواند، ارائه دهند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در واکنش به ادعای توقیف کشتی ایرانی در بندر کراچی پاکستان گفت: تا لحظه مخابره این خبر، هیچ گزارش رسمی در این خصوص به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه کشور توقیف کننده در صورتی که کشتی ایرانی را توقیف کرده باشد باید به صورت رسمی ضمن بیان دلایل اقدام خود، این مسئله را به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کند، گفت: تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است اما بررسی‌ها کماکان ادامه دارد.

رسانه‌های پاکستان روز شنبه ۱۱ مردادماه خبرهایی مبنی بر توقیف کشتی ایرانی حامل نفت در سواحل کراچی منتشر کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید