چین مطرح کرد: اجماع بر سر برجام و تاثیر آن بروضعیت خاورمیانه

کدخبر: ۳۵۵۰۸۷
اقتصادنیوز: نمایندگی چین در سازمان ملل متحد با رد اقدامات ضد ایرانی آمریکا گفت: اجماع جهانی، نگهداری برجام و محافظت از صلح و امنیت خلیج فارس است.
چین مطرح کرد: اجماع بر سر برجام و تاثیر آن بروضعیت خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: سخنگویی نمایندگی چین در سازمان ملل متحد روز دوشنبه با انتشار یک پیام توئیتری در واکنش به یادداشت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، نوشت: اجماع جامعه جهانی درباره مساله هسته‌ای ایرانی‌ها نگهداری برجام و محافظت از صلح و امنیت در خلیج فارس است.

این نمایندگی افزوده است: عقل سلیم واقعی، در پی یافتن یک راه حل واقعی سیاسی و دیپلماتیک به جای اقدامات یکجانبه و زورگویی است.

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تبعیت از مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، توئیتی را باز نشر داد و نوشت: خبر مهم: شورای همکاری خلیج فارس یک نامه فوری به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده و خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شده است.

وی ادامه داد: صدای این کشورها باید شنیده شود در حالیکه ایران در حال گسترش تسلیحات متعارف و مسلح کردن تروریست‌ها است. عقل سلیم باید غالب شود.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناشی از برجام، تحریم تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

آمریکا به دنبال تمدید این محدودیت است و برای آن در اقدامی یکجانبه، قطعنامه‌ای شدید را به شورای امنیت ارائه داده است. برآوردها حاکی از آن است که هیچ یک از اعضا با مفاد قطعنامه آمریکایی موافق نیستند و روسیه و چین هم به صراحت با آن مخالفت کرده‌اند.

آمریکا در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی به مشارکت خود در برجام پایان داد و به اعتقاد اعضای باقی مانده در برجام دیگر هیچ حقی در استفاده از فرایندهای تعریف شده در این توافق ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید