بازداشت مظنونان حادثه پارک لاله در تهران

کدخبر: ۳۵۵۲۹۵
اقتصاد نیوز: شهردار منطقه ۶ تهران گفت: پس از حادثه منجر به مرگ یک نوجوان در پارک لاله بر اثر برق گرفتگی، ناظر، مدیر و پیمانکارانی که طی گذشته و حال در این پارک فعالیت داشتند، با هماهنگی پلیس و مراجع قضایی مورد پیگرد قرار گرفتند و بازداشت شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نق از ایرنا: «تورج فرهادی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده اینترنتی با خبرنگاران ضمن تشریح ابعاد حادثه شنبه‌شب پارک لاله که منجر به مرگ نوجوان ۱۴ ساله شد، ابراز تأسف و عذرخواهی کرد و افزود: به سهم خودم ضمن تسلیت مجدد به این خانواده داغ‌ دیده و عذرخواهی از شهروندان تهرانی بابت وقوع این حادثه تلخ از همان لحظات اولیه حادثه با تشکیل کمیته‌ای پیگیری خود را برای بررسی چرایی این حادثه آغاز کردم.

وی ادامه داد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود و گروه فنی، کارشناسان اداره برق و کارشناسان رسمی دادگستری که از طرف مرجع قضایی مشخص شدند، بررسی فنی خود را در خصوص تشخیص نهایی علت حادثه آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کمیته‌ای که در منطقه تشکیل ‌شده نیز تمام پرونده‌ها و گزارش اقدامات پیمانکارانی را که در این زمینه فعالیت کرده‌اند را احصا و به مراجع قضایی تحویل خواهد داد تا آخرین نظر از سوی مرجع قضایی گرفته‌ شده و کسانی که در این زمینه قصور داشتند، شناسایی شوند.

وی تاکید کرد: کوتاهی و قصوری که در نصب اتصالات و کارهایی که برای پایه چراغ‌ها انجام شده، باعث رخ دادن این اتفاق شده است.

فرهادی در پاسخ به پرسشی درباره اثبات تخلف احتمالی در این زمینه گفت: حتما با کسانی که در این زمینه نقش داشتند، برخور قانونی خواهد شد.

فرهادی تأکید کرد: به طور حتم ما و همچنین مراجع قضایی از این موضوع نخواهیم گذشت و تلاش می‌شود که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.  

وی ادامه داد: بر همین اساس از روز گذشته به‌ طور جدی در تمام پارک‌ها، نظارت‌ها چندین برابر شده تا این قضیه دیگر تکرار نشود و خیال شهروندان در فضای امنی مثل پارک از همه‌چیز راحت باشد.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا پایه چراغ‌ها داخل آب هستند و ممکن است سیم داخل آب لخت و برق ‌گرفتگی ایجاد شود، گفت: اینکه ما بخواهیم کابل برق را از  داخل آب و با استفاده از پوشش مناسب عبور بدهیم، اتفاقی است که در تمام دنیا در دستگاه‌های مختلف تفریحی گردشگری صنعتی، دریایی، نظامی و  غیرنظامی انجام می‌شود و آب و جریان انتقال برق در کنار هم هستند.   

وی گفت: مهم این است که پیمانکار و ناظر مربوطه دقت نظر کافی را در اجرای این مسئله نداشتند که متأسفانه منجر به بروز این حادثه تلخ شد و در این زمینه هم ‌نظر قطعی را باید کارشناسان بدهند.  

شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: نکته مهم اینجاست که مسئله عبور کابل از داخل آب با علم امروز قابلیت حل دارد؛ به‌شرط اینکه کارشناسان و کسانی که متخصص اجرای کار هستند در اجرای آن دقت کافی داشته باشند و نظارت دقیقی روی آن انجام‌شده باشد.

وی گفت: حتما تلاش می‌شود که این اتفاق بار دیگر برای مردم نیافتد و از همه مردم و این خانواده محترم ضمن عرض تسلیت، عذرخواهی جدی دارم و امیدوارم که این مسئله تکرار نشود.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در دویست و سی‌امین‌جلسه خود نسبت به حادثه مرگ نوجوان در بوستان لاله به شهردار تهران تذکر دادند.

شنبه‌شب گذشته «مهدی» نوجوان ۱۴ ساله‌ای به همراه پدرش برای ورزش کردن به پارک لاله رفته بود که در اثر برق گرفتگی ناشی از سهل‌انگاری جان خود را در پارک از دست داد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید