مخالفان وزیر پیشنهادی صمت: مگر قحط الرجال است؟ /کارچاق‌کن‌ها در راهروهای مجلس تلاش می کنند/گویا وزارت صمت برای روحانی مهم نیست

کدخبر: ۳۵۵۳۴۶
نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت:افزایش قیمت و تورم کالاهای اساسی بسیار بیشتر از تورم کالاهای غیراساسی است.
مخالفان وزیر پیشنهادی صمت: مگر قحط الرجال است؟ /کارچاق‌کن‌ها در راهروهای مجلس تلاش می کنند/گویا وزارت صمت برای روحانی مهم نیست

به گزارش اقتصادنیوز، جلسه بررسی صلاحیت مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت در پارلمان یازدهم برگزار شد.

کارچاق کن‌ها در راهروهای مجلس برای رأی اعتماد تلاش می کنند

*عباس گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت؛

*مجلس یازدهم هیچ گونه دعوای جناحی با هیچیک از مسئولان ندارد و شاخص ما بحث انقلاب و منافع مردم است و ما دلسوز دولت هستیم و دلمان برای مدرس خیابانی می سوزد چرا که وی نمی‌تواند این وزارتخانه را جمع کند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> مخالفان وزیر پیشنهادی صمت: چرا به شرکت های خاص ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده است؟/ مدرس خیابانی باید محاکمه شود نه وزیر

>>>> نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی صمت: مافیای خودرو نمی خواهند مدرس خیابانی وزیر شود/او به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه سیاسی

>>>> بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت در مجلس /نماینده مخالف: ما تحریم خیابانی هستیم/نماینده موافق: مدرس خیابانی به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه سیاسی

*مدرس خیابانی ۱۵ ماه در حساس‌ترین شرایط کشور بالاترین اختیارات را داشت اما فعالیت در خوری از خود نشان نداد و رئیس جمهور به جای آنکه به فکر مقابله با گرانی‌ها باشد بارها بر تشکیل وزارت بازرگانی اصرار کرد.

*در مجلس دهم لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه کرد و پس از آنکه نمایندگان با آن مخالفت کردند طرح آن در مجلس ارائه شد که ما باز هم با آن مخالفت کردیم و حرف ما به آقای روحانی این است که ای کاش این همه تلاش و اصرار و کارهای غیرضروری که برای تشکل وزارت بازرگانی کردید صرف مقابله با گرانی می‌کردید.

*افزایش قیمت و تورم کالاهای اساسی بسیار بیشتر از تورم کالاهای غیراساسی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز جهانگیری به آن داده شده است و سوال ما این است آقای مدرس خیابانی شما می‌توانید با مافیا برخورد کنید؟

* این روزها می‌بینیم کارچاق کن‌ها در راهروهای مجلس برای رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت تلاش می‌کنند و سوال ما این است شما چه کاره مملکت هستید که به دنبال چنین اقداماتی هستید و از رئیس مجلس می‌خواهم با این افراد برخورد جدی کند. 

*بیشترین اختلاف قیمت از درب کارخانه تا بازار را در دوران تصدی مدرس خیابانی شاهد بودیم به گونه‌ای که قیمت پراید ۱۳۲ درصد افزایش پیدا کرد و آیا بدبختی‌های ما از تحریم است یا سوءمدیریت ها؟

*امروز مدرس خیابانی باید در جایگاه پاسخگو قرار گیرد نه کاندیدای اخذ رأی برای وزارت صمت و سوال ما این است آقای روحانی مگر قحط الرجال بود که مدرس خیابانی را برای وزارت صمت معرفی کردید؟ چرا مجلس را مسخره گرفته اید؟

نمی بینید کفِ پارکینگ ها پر از خودرو شده است؟

*علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

*مدرس خیابانی با فشارهای رئیس دفتر رئیس‌جمهور و جهانگیری قائم مقام وزارت بازرگانی شد و آنان در همه این مدت اصرار به تفکیک وزارت صمت داشتند.

*مدرس و همکارانش ادعا می‌کنند که ما قطعه برای ساخت خودرو نداریم؛ سوال ما این است که شما چه کاره بودید و چرا می‌گوئید که قطعه نداریم؟ آیا نمی‌بینید که کفِ پارکینگ‌ها پر از خودرو شده و عده‌ای در حال احتکار قطعات خودرو هستند؟

*جای تأسف دارد که قیمت میلگرد از ۳,۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته؛ سوال ما آن است که علت گرانی ورق، میلگرد و فولاد چیست و این گرانی‌ها چه ارتباطی به ارز دارد؟

* از یک سو، قیمت لوازم خانگی در این سه ماه حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته و از سوی دیگر، قیمت کالاهای اساسی به ویژه لبنیات و حبوبات بسیار گران شده است؛ باید به فکر مردم باشید.

*آقای مدرس خیابانی! شما یکی از بازداشتی‌های فتنه را در رأس یکی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی گذاشتید و بسیاری از مسائل و مصالح کشور را در نظر نگرفتید.

*رئیس‌جمهور سه ماه مجلس را معطل کرد و در دقایق آخر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کرد تا نمایندگان را تحت فشار قرار دهد اما ما امروز به وی ثابت می‌کنیم که تحت فشار قرار نمی‌گیریم و رئیس‌جمهور موظف است که سرپرست بعدی وزارت صمت را معرفی کند. همچنین رئیس‌جمهور باید بداند که مجلس انقلابی در دفاع از مردم رأی می‌دهد و به تهدیدات و تطمیع‌ها هیچ‌گونه توجهی ندارد.

*گویا وزارت صمت برای رئیس‌جمهو ر مهم نیست. سوال ما این است که رئیس‌جمهور چه کاری مهمتر از تعیین تکلیف وزارت صمت داشت که امروز در مجلس حضور نیافته است؟

*حتماً برای آقای روحانی مهم نبوده که مدرس خیابانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد. بر این اساس لازم است که نمایندگان به مدرس‌خیابانی رأی ندهند تا دفعه بعد رئیس‌جمهور در مجلس حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

*عملکرد مدرس خیابانی در این ۱۵ ماه واقعاً اسفناک بوده و ما نسبت به مردم مسئول هستیم. باید وزیری در وزارت صمت فعالیت که بتواند این شرایط سخت را مدیریت کند اما مدرس خیابانی در این دوران به تولید داخلی به شدت لطمه زده و صادرات هم کاهش بسیار زیادی یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید