زمان توزیع واکسن کرونا مشخص شد+ جزئیات

کدخبر: ۳۵۵۳۸۰
وزیر بهداشت روسیه گفت، نخستین بسته‌های واکسن ویروس کرونا ظرف دو هفته آینده توزیع می‌شود و پزشکان نخستین افرادی هستند که به صورت داوطلبانه واکسینه خواهند شد.
زمان توزیع واکسن کرونا مشخص شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت فدراسیون روسیه اعلام کرد که اولین بسته‌های واکسن تولید شده در این کشور علیه ویروس کرونا، ظرف دو هفته آینده توزیع می‌شوند. به گفته وی، پزشکان اولین کسانی خواهند بود که به صورت داوطلبانه واکسینه می‌شوند.


>>>> بیشتر بخوانید؛

چه کسانی کرونا نمی گیرند

 پوتین ثبت رسمی واکسن کرونا را اعلام کرد


 

بنابر گزارش نووستی، موراشکو امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در هر صورت، واکسیناسیون داوطلبانه خواهد بود. و آن دسته از پزشکانی که از قبل مصونیت پیدا کرده‌اند- چنین افرادی 20 درصد کارکنان مراکز پزشکی بوده و در سازمان‌های مختلف دیگر نیز تعدادی وجود دارند و ما بر این عقیده هستیم که برای این افراد واکسیناسیون مورد نیاز نیست. بنابراین، این مسئله مستقیماً به انتخاب خود پزشکان بستگی خواهد داشت.»

وزیر بهداشت روسیه همچنین یادآور شد که شهروندانی که واکسن ویروس کرونا را تزریق می‌کنند، می‌توانند وضعیت سلامت خود را در یک برنامه موبایلی که مخصوص این کار طراحی شده، ثبت کنند.

علاوه بر این، یک سیستم اطلاعاتی بوجود آمده است که در آن واکنش مردم به واکسن ثبت خواهد شد.

موراشکو افزود: «وزارت بهداشت توصیه می‌کند که 80 الی 85 درصد از کارکنان مراکز پزشکی در کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.»

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز گذشته از ثبت نخستین واکسن جهان علیه ویروس کرونا در این کشور خبر داد. وزارت بهداشت روسیه نیز در بیانیه‌ای، ضمن توضیح درباره واکسن تولید شده توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا، موثر بودن و ایمنی این دارو را مورد اطمینان قرار داده است. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال 1957 به فضا فرستاد شده، "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید