افشاگری یک مقام بلندپایه آمریکایی از اقدام پمپئو علیه ایران

کدخبر: ۳۵۵۳۸۹
رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان اعلام کرد: گزارش دفتر بازرس نشان می‌دهد اقدام مایک پمپئو در اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای فروش تسلیحات، ساختگی بود و او از اختیاراتش سوءاستفاده کرد.
افشاگری یک مقام بلندپایه آمریکایی از اقدام پمپئو علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که گزارش دفتر بازرس کل نشان می‌دهد مایک پمپئو از اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای فروش سلاح به کشورهای عربی و بدون مجوز کنگره آمریکا، سوءاستفاده کرد.

به نوشته هیل، الیوت انگل، رئیس این کمیته که طبق قوانین آمریکا نظارت بر عملکرد وزارت خارجه آمریکا از وظایف و مسئولیت‌های این کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و همچنین کمیته امور خارجی مجلس سنا است، روز سه شنبه (دیروز) رسما اعلام کرد گزارش دفتر بازرس کل نشان می‌دهد که استفاده مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور از اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای فروش تسلیحات، «ساختگی» بوده و او از این اعلام وضعیت اضطراری سوءاستفاده کرد.

به گفنه این قانونگذار ارشد دموکرات، گزارش بازرس کل ثابت می‌کند که پمپئو از اختیارات خود برای فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای متحد واشنگتن در منطقه غرب آسیا بدون تایید و مجوز کنگره آمریکا سوءاستفاده کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ماه می ۲۰۱۹ به رغم مخالفت‌های کنگره این کشور برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، برای فروش سلاح وضعیت اضطراری در قبال ایران اعلام کرد و زمینه دور زدن کنگره برای فروش تسلیحات را فراهم کرد.

الیوت انگل رئیس‌ کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این گفته بود اخراج «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا ممکن است به این دلیل بوده باشد که او در حال انجام تحقیقاتی درباره اعلام وضعیت اضطراری با ایران، با هدف فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا هم تصمیم دولت آمریکا برای اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی را «جعلی» توصیف کرده بود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید