جزییات گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون

کدخبر: ۳۵۵۴۷۵
اقتصادنیوز : رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مختلف به‌ویژه انفجار مرگبار هفته‌گذشته در بندر بیروت بحث و تبادل نظر کردند.
جزییات گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سرویس رسانه‌ای کاخ کرملین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همتای فرانسوی او «امانوئل ماکرون» به‌صورت تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفتگو کرده‌اند و حادثه انفجار در بندر بیروت که هفته گذشته رخ داد نیز یکی از محورهای اصلی گفتگوی دو طرف بوده است.

در بیانیه کاخ کرملین در خصوص گفتگوی پوتین و ماکرون آمده است: «اوضاع در جمهوری لبنان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید دو طرف بر اقدامات روسیه و فرانسه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم لبنان پس از انفجار روز چهارم آگوست [14 مرداد] در بندر بیروت بود. امانوئل ماکرون ارزیابی‌های خود از سفر اخیرش به لبنان و همچنین نتایج کنفرانس ویدئویی که روز نهم آگوست درباره ارسال کمک‌های بین‌المللی به لبنان برگزار شد  را [با پوتین] به اشتراک گذاشت.»

کاخ کرملین در ادامه این بیانیه افزوده است: «دو طرف  در خصوص تحولات مربوط به سیاست‌های داخلی لبنان نیز بحث و تبادل نظر کردند و طرف روسی ضمن اعلام مجدد حمایت خود از وحدت و حاکمیت ملی لبنان، تأکید کرد که همه مسائل و مشکلات لبنان باید بین خود لبنانی‌ها و بر مبنای گفتگوهای سازنده و بدون دخالت خارجی حل‌وفصل شود.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون در این گفتگوی تلفنی درباره موضوعات دیگری از جمله مسائل اوکراین، تحولات بلاروس و اولین واکسن کرونا -که اخیراً در روسیه به ثبت رسید- نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید