استقبال رئیس جمهور مصر از توافق امارات با رژیم اشغالگر قدس

کدخبر: ۳۵۵۶۱۵
رئیس جمهور مصر در واکنش به توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن خیانت امارات به اعراب و مسئله فلسطین این توافق را در راستای تلاش برای شکوفایی و ثبات منطقه خواند.
استقبال رئیس جمهور مصر از توافق امارات با رژیم اشغالگر قدس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: رئیس جمهور مصر روز پنجشنبه به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای سازش با یکدیگر تحت وساطت آمریکا واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«عبدالفتاح السیسی»  در بیانیه‌ای که در فیس بوک منتشر کرد، گفت: بیانیه سه جانبه مشترک میان آمریکا، کشور برادر امارات عربی متحده و اسرائیل درباره توافق بر سر توقف الحاق اراضی فلسطین و برداشتن گام‌هایی به سمت ایجاد صلح در خاورمیانه را با علاقه و اهتمام فراوان دنبال کردم و تلاش مسئولان این توافق برای دستیابی به شکوفایی و ثبات در منطقه را ارج می‌نهم.

مصر در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ با میانجی‌گری آمریکا پیمان «کمپ دیوید» را در دوران نخست وزیری انور سادات با رژیم اشغالگر صهیونیستی به امضا رساند تا نخستین کشوری باشد که با این رژیم سازش کرده باشد.

روابط پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی با برخی دیگر از کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله وقایعی است که همواره در رسانه های مختلف خبری بازتاب داشته است.

اما ارتباط ابوظبی و تل آویو با وساطت نهادهای صهیونیستی - آمریکایی طی چند سال اخیر هر روز ابعاد گسترده تری پیدا کرده بود  تا جایی که دو طرف در پروژه های اقتصادی و رزمایش‌های نظامی هم با یکدیگر همکاری داشته و اقدام به برگزاری سفرهای متقابل می‌کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید