واکنش انگلیس به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

کدخبر: ۳۵۵۶۲۸
نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توئیتری به توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات واکنش نشان داد.
واکنش انگلیس به توافق رژیم صهیونیستی و امارات

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس:  «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس به توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت:‌ «تصمیم امارات و اسرائیل در عادی سازی روابط خیلی خیلی خبر خوبی است. عمیقاً امید‌وار بوده‌ام که [طرح] الحاق در کرانه باختری پیش نرود و توافق امروز به منظور توقف آن طرح گامی خوب در جهت [حرکت به سمت] یک خاورمیانه صلح‌‌آمیزتر است.» 

جانسون در حالی درباره توقف طرح اشغال کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تصریح کرده که این طرح اشغالگرانه را لغو نکرده و تنها آن را به تأخیر انداخته است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی بعد از اعلام این خبر مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید