بازگشت اتوبوس‌های برقی به پایتخت

کدخبر: ۳۵۵۶۵۱
اقتصادنیوز : مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قول می‌دهیم تا پایان سال این اتوبوس‌ها را در خط راه آهن مورد استفاده قرار دهیم.
بازگشت اتوبوس‌های برقی به پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،محمد ترفع  درباره ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت گفت: در گذشته اتوبوس‌های برقی در تهران فعال بودند اما بعدا زمدتی به دلیل وجود ایرادات و همچنین لزوم اصلاح مشکلات، این اتوبوس‌ها جمع آوری شده و از چرخه خدمت رسانی خارج شدند.

وی با بیان این که حالا اتوبوس‌های برقی که در گذشته در خیابان هفده شهریور فعال بودند مجددا به چرخه حمل ونقل بازمی‌گردند افزود: البته سعی کردیم مشکلاتی که در گذشته وجود داشت را حل  کنیم؛ به گونه‌ای که دیگر شاهد کابل‌های زیاد در محیط شهری نیستیم و این کابل‌ها به سمت تیرهای چراغ برق هدایت شده و یک نظم بصری ایجاد کردیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این که این اتوبوس ها به چرخه حمل و نقل باز می‌گردند، گفت: البته مهندسان شرکت واحد در حال اورهال اتوبوس ها و کابل کشی اصولی مسیر تردد هستند که به نظر می‌رسد تا پایان امسال بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تأکید شهردار تهران درباره ورود اتوبوس‌های تمام برقی، ادامه داد: اتوبوس های برقی مدنظر شهردار تهران تمام الکتریک است و بدون برق بالاسری فعالیت می‌کنند و شیوه فعالیت آن به گونه‌ای است که این اتوبوس ها در روز با باتری کار کرده و در هنگام شب نیز باید باتری‌های آنها شارژ شود.

ترفع با بیان این که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم یک خط اتوبوس را به صورت آزمایشی به فعالیت اتوبوس‌های برقی تمام الکتریک اختصاص دهیم، افزود: البته از آن جایی که این اتوبوس‌ها نمونه داخلی ندارند، در حال انتخاب پیمانکار هستیم و از آن جایی که پروسه واردات ممکن است طولانی باشد نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای فعالیت اتوبوس‌های برقی تمام الکتریک بیان کنیم؛ اما با توجه به اینکه اتوبوس‌های برقی قدیمی یک سرمایه ملی هستند قول می‌دهیم تا پایان سال این اتوبوس‌ها را در خط راه آهن مورد استفاده قرار دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید