نماینده کنگره آمریکا خواستار توضیح پمپئو درباره برنامه اتمی عربستان شد

کدخبر: ۳۵۵۶۵۹
اقتصادنیوز: یک عضو حزب دموکرات مجلس ایالات متحده در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، خواستار پاسخ به سؤالات مربوط به برنامه هسته‌ای عربستان سعودی شد.
نماینده کنگره آمریکا خواستار توضیح پمپئو درباره برنامه اتمی عربستان شد

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، «براد شرمن»  بامداد جمعه در نامه به پمپئو نسبت به فعالیت‌های اتمی عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

وی در این نامه خواستار ممانعت عربستان سعودی از انجام فعالیت‌ها و اقداماتی شده که ممکن است باعث افزایش توان این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی شود.

این عضو کنگره در بخشی از این نامه نوشته است: حکومتی که جمال خاشقچی را با اره کشت، نباید به داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط این کشور اعتماد کرد.

شرمن اضافه کرده است: سال‌هاست که تلاش کردیم نسبت به خطر برنامه اتمی عربستان سعودی هشدار بدهیم.

پیش‌تر نشریه نیویورک تایمز گزارش داده بود که عربستان در حال توسعه نخسین تأسیسات هسته‌ای در این کشور است.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات آمریکا در حال بررسی برنامه هسته‌ای عربستان و اینکه آیا این فعالیت‌ها می‌تواند زمینه را برای دستیابی ریاض به سلاح هسته‌ای مهیا کند، است. این سازمان در حال بررسی گزارشی است که در آن عربستان تلاش می‌کند تا با همکاری چین و به صورت پنهانی اورانیوم تولید کند که این هشدار آمریکا را به دنبال داشته است.

نیویورک تایمز نوشت: سازمان اطلاعات آمریکا کشف کرده که عربستان در نزدیکی ریاض یک تأسیسات ساخته که شبیه به یک مرکز هسته‌ای است. البته طبق اعلام کارشناسان آمریکایی، حتی اگر عربستان بخواهد برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد برای ساخت یک کلاهک هسته‌ای به چند سال زمان نیاز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید