پیشنهاد پوتین درباره تحریم تسلیحاتی ایران

کدخبر: ۳۵۵۷۴۳
اقتصادنیوز؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.
پیشنهاد پوتین درباره تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش اقتصادنیوز؛ کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شده است.

کرملین در این بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

با توجه به اینکه گروه 5 شامل آمریکا هم می شود و برخی کارشناسان خبر پیشنهاد پوتین را در تایید خبرهای منتشر شده در مورد احتمال توافق در کاهش تحریم ها در قبال ادامه موقت تحریم تسلیحاتی می‌دانند.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرده که مسکو کاملاً به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام یا توافق هسته‌ای ایران) پایبند است. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در همین خصوص در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، درخواست برگزاری یک نشست آنلاین با حضور سران ۵ عضو دائمی شورای امنیت و همچنین سران آلمان و ایران را مطرح کرد. هدف این نشست جلوگیری از تقابل‌های غیرضرور در شورای امنیت و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید