موشک ایرانی که به راحتی اسرائیل را هدف قرار می دهد+تصاویر

کدخبر: ۳۵۵۸۱۳
موشک بالستیک قدر یکی از موشک‌های بومی ایران است که قدرت نابود کردن اسرائیل را دارد.
موشک ایرانی که به راحتی اسرائیل را هدف قرار می دهد+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رهبر انقلاب بارها در سخنرانی های خود به این موضوع اشاره کردند که قدرت موشکی نیاز قطعی کشورمان است. ایشان در بیانات خود در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درباره قدرت موشکی ایران فرمودند: « ساخت موشک‌های گوناگون و اقتدار موشکی، موجب ایجاد امنیت در کشور است. جوان‌های ما یادشان نیست، همین شهر تهران در زیر آتش موشک‌های شبانه‌روزیِ دشمن می‌سوخت! خانه‌ها خراب می‌شد، انسان‌ها کشته می‌شدند؛ در شهر تهران! شهرهای جبهه مثل دزفول، مثل اهواز، مثل شوش و بقیّه‌ شهرها که جای خود دارد؛ حتّی تا شهرهای دوردست، موشک‌های دشمن می‌رسید! ما موشک نداشتیم، وسیله‌ی دفاع نداشتیم، مجبور بودیم دستمان را روی هم بگذاریم، تماشا کنیم! امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورَد. پس موشک، مایه‌ی امنیّت و نقطه‌ی قوّت است. ببینید؛ دشمن روی مسئله‌ی موشکی متمرکز می‌شود. یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل با دشمن هم‌صدا می‌شوند که «آقا چه فایده‌ای دارد؟».

آخرین ضربه ایران بر پیکره اسرائیل با موشک قدر+ فیلم

قدرت موشکی ایران در ابتدای راه خود

همان طور که رهبر انقلاب هم به مسئله موشکی و لزوم داشتن آن اشاره کردند، قدرت موشکی امروز برای ایران اسلامی با جغرافیای ژئوپولتیک خود یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.

ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط موشک‌های دفاع ضد هوایی با بُرد کوتاه داشت که موشک‌های هاگ نام داشتند. انقلاب اسلامی که پیروز شد، عراق با تجهیزات و تسلیحات مختلف به ایران حمله کرد، در مقابل ایران، موشکی برای دفاع از خود در برابر موشک‌های اسکاد بی و اسکاد سی عراقی که به شهرهای ایران مانند تهران، تبریز، دزفول و سایر شهرهای کشورمان می‌رسید، نداشت.

آخرین ضربه ایران بر پیکره اسرائیل با موشک قدر+ فیلم

همان سال‌ها ایران به سراغ خرید موشک از کشورهای دوست خود مانند سوریه و کره شمالی رفت و با کمک آنها توانست نخستین موشک‌های بومی خود را توسط سردار حاج حسن طهرانی مقدم بسازد و آزمایش کند. همین کمک‌ها باعث شد تا به مرور و پس از پایان دفاع مقدس این صنعت را با ساخت موشک‌هایی مانند خانواده موشکی شهاب آغاز و امروزه هم با ساخت موشک‌هایی مانند قدر، قیام، خرمشهر و سایر موشک‌های بومی این دانش را ارتقا بخشد.

موشک قدر F

این موشک یکی از دستاوردهای بومی موشکی کشورمان است که با تلاش و اندیشه متخصصان صنعت دفاعی کشورمان رونمایی شد. سال ۱۳۹۱ بود که جمهوری اسلامی ایران دو فروند موشک که یک فروند آن قدر F بود را از کویر سمنان به سمت دهانه دریای عمان شلیک و اعلام کرد: هر دو فروند با موفقیت هدف خود را در دریا منهدم کرده‌اند.

آخرین ضربه ایران بر پیکره اسرائیل با موشک قدر+ فیلم

در اسفندماه سال ۹۴ بود که در جریان برگزاری رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» دو فروند موشک قدر از نوع قدر F و قدر H از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در سواحل مکران شلیک شد، نکته جالبی که در این تصاویر به چشم می خورد نوشته ای به زبان عبری با عنوان «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» نوشته شده بود.

مشخصات فنی موشک قدر F

موشک قدر F حاصل ارتقا و بهینه سازی موشک شهاب ۳ است که با هدف ارتقای بُرد و قدرت تخریب ساخته شده است. این موشک‌ها قرار است در یک خانواده به نام خانواده موشکی قدر خودنمایی کنند که موشک‌های قدر F، H و یک مدل در حال طراحی به نام قدر S را شامل می‌شود.

آخرین ضربه ایران بر پیکره اسرائیل با موشک قدر+ فیلم

موشک قدر F بُردی در حدود ۲ هزار کیلومتر دارد که با یک کلاهک جنگی به وزن ۶۵۰ کیلوگرم از مجموع وزن ۱۷ هزار کیلوگرمی خود می تواند به عنوان یک موشک بالستیک زمین به زمین اهدافی را تا دریای مدیترانه مورد هدف قرار دهد. طول این موشک در حدود ۱۵ متر وقطر آن نیز در حدود یک متر و ۲۵ سانتی‌متر است. این موشک با پیشرانه ای با سوخت مایع می تواند به سرعت بالایی در رسیدن به اهداف خود برسد.

موشک قدر H

موشک قدر H در بسیاری از موارد شباهت زیادی به قدر F دارد، دومین عضو پروژه قدر احتمالا وزنی در حدود ۱۵ هزار کیلوگرم، طول تقریبی بین ۱۵ تا ۱۷ متر، قطر بیش از  یک متر، توانایی حمل کلاهکی با وزن تقریبی ۶۵۰ کلیوگرم را دارد و از سوخت مایع برای پرواز استفاده می‌کند، اما از نظر برد، نمونه H با قدر F حدود ۴۰۰ کیلومتر اختلاف دارد، برد قدر H نزدیک ۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است در حالی که قدر F بالغ بر ۲ هزار کیلومتر برد دارد.

این کاهش برد به احتمال زیاد به دلیل استراتژی نیروهای مسلح کشورمان بوده، اما نکته جالب این است در حال حاضر خانواده موشکی قدر به کلاهک‌های بارشی مسلح شده‌اند و این توان به وجود آمده تا در صورت تهدید، ایران بتواند پایگاه‌ها و شریان‌های اصلی دشمن در اطراف کشور را با کمترین تعداد موشک، اما در وسعت بالا منهدم کند.

اسرائیل؛ دیروز تهدیدکننده، امروز مغلوب تهدیدات

جمهوری اسلامی ایران در منطقه در نبردهای احتمالی دست بالا را دارد و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی بارها جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است، اما کشورمان با توان موشکی بسیار بالایی که دارد می‌تواند هر هدفی را در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داده و ویران کند.

آخرین ضربه ایران بر پیکره اسرائیل با موشک قدر+ فیلم

خبرگزاری فرانسه درباره موشک قدر F نوشت که موشک قدر F توانایی‌های گسترده‌ای دارد و برد این موشک‌ها به اندازه‌ای است که نه تنها قابلیت هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی را دارند؛ بلکه می‌توانند پایگاه‌های آمریکا را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هدف قرار دهد. موشک‌های کلاس «قدر» نشان دهنده توان راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و دست دشمنان را در تهدید و تعرض کوتاه می‌کند، اما همه سخنان باید در عمل ثابت می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید