همه آن چه باید درباره کرونا در کودکان بدانید

کدخبر: ۳۵۵۹۹۱
اقتصادنیوز : فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان درباره چگونگی ابتلای کودکان به کرونا و ضرورت واکسن آنفلوآنزا برای این گروه در شرایط فعلی توضیح داد.
همه آن چه باید درباره کرونا در کودکان بدانید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باور‌های غلط زیادی نسبت به ویروس کرونا در اوایل شیوع و گسترش این ویروس وجود داشت مثل اینکه افراد در مناطق گرمسیر یا سردسیر به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند یا مصرف آنتی بیوتیک‌ها باعث کاهش امکان ابتلا به ویروس کرونا می‌شود که به مرور همه آن‌ها رد شد هرچند که در این بین افراد زیادی به دلیل باورکردن همین باور‌های غلط جان خودشان را از دست دادند.

برای ویروس کرونا به دلیل ناشناخته بودنش تا به این لحظه هیچ واکسنی ساخته نشده است و تنها راه پیش گیری از آن زدن ماسک و شست وشوی مکرر دست‌ها است.

یکی دیگر از این باور‌های غلط رایج مبتلا نشدن برخی از گروه‌ها و رده‌های سنی به کرونا ویروس بود. خیلی از افراد بر این باور اصرار داشتند که در بین گروه‌های سنی مختلف، کودکان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند و فقط ناقل وانتقال دهنده ویروس کرونا به بزرگسالان هستند.

اما مراجعه تعدادی از کودکان به مراکز درمانی با علائمی شبیه به ویروس کرونا هرچند خفیف‌تر نسبت به بزرگسالان بیانگر این واقعیت بود که نه تنها کودکان ناقلان خاموش ویروس کرونا به دیگران هستند بلکه خودشان هم به بیماری کرونا مبتلاء می‌شوند.

دلیل اصلی ایجاد این باور اشتباه که کودکان به ویروس کرونا مبتلاء نمی‌شوند این بود که بروز این ویروس در بدن کودکان در ابتدای شیوع بیماری کرونا معمولا بی علامت بوده است و به دلیل خفیف بودن ویروس کرونا در کودکان، با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه گرفته می‌شد.

علائم خفیف‌تر کرونا در کودکان

شهناز آرمین فوق تخصص بیماری‌های عفونی در کودکان در خصوص این باور که افراد زیادی بر این اعتقاد هستند که در بین گروه‌های سنی مختلف کودکان به بیماری کرونا مبتلاء نمی‌شوند، اظهار کرد: در ابتدا طبق آماری که از چین می‌رسید یک رقم ۲ درصدی از ابتلای کودکان به بیماری کرونا را نشان می‌داد، اما به مرور و با گذشت زمان این عدد و آمار به ۱۳ درصد هم رسید. از ابتدا تا به الان این تصور وجود دارد که بنابر دلایل مختلفی کرونا در کودکان علائم خفیف تری دارد.

او ادامه داد: زمانی که شیوع بیماری در بین افراد زیاد می‌شود به همان نسبت هم تعداد بیماران و مبتلا به ویروس کرونا هم افزایش می‌یابد در نتیجه به همان میزان هم تعداد کودکان مبتلا هم افزایش می‌یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید