عباس: امارات حق ندارد به نام ملت فلسطین صحبت کند

کدخبر: ۳۵۶۱۲۵
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه، گفت: امارات یا هیچ کشور دیگری حق ندارد به نام ملت فلسطین صحبت کند.
عباس: امارات حق ندارد به نام ملت فلسطین صحبت کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: عباس افزود: اگر هر کشور دیگری مسیر امارات را طی کند، ما همان موضعی را اتخاذ خواهیم کرد که علیه امارات داشتیم.

وی تاکید کرد: ما نخواهیم پذیرفت که مساله فلسطین به بهانه‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی تبدیل شود.

عباس گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده، طرح الحاق اراضی فلسطینی همچنان بر روی میز است و تنها به صورت موقت اجرای آن به تعویق افتاده است. ما بارها با طرح صلح آمریکایی و الحاق قدس و اراضی فلسطینی مخالفت کرده‌ایم؛ زیراکه پذیرش آن به معنای صرف نظر کردن از قدس، دره اردن، دریای مرده و ۳۳ درصد از اراضی کرانه باختری است؛ مساله‌ای که ملت فلسطین به هیچ وجه نپذیرفته و نخواهند پذیرفت.

از سوی دیگر مکرون نیز مدعی شد، دلیل اینکه کشورش از توافق امارات و رژیم صهیونیستی استقبال کرده این است که به نظر آن‌ها این توافق به پیشبرد روند صلح در منطقه کمک خواهد کرد.

رئیس‌ جمهوری فرانسه همچنین بر لزوم راه حل سیاسی طبق طرح دو کشوری و قوانین بین المللی تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

ناظران ، کارشناسان و ملت های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید