ریاکاری ماکرون در حمایت از اعتراضات بلاروس از نگاه روسیه

کدخبر: ۳۵۶۲۵۸
زاخارووا در پیامی نوشت: «امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بهتر است درخواست حمایت برای آنها‌یی داشته باشد که در اعتراضات در اتحادیه اروپا شرکت می‌کنند، نه برای معترضان بلاروسی.»
ریاکاری ماکرون در حمایت از اعتراضات بلاروس از نگاه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیامی در صفحه اجتماعی فیس‌بوک خود از درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از اتحادیه اروپا برای حمایت از اعتراضات و ناآرامی‌های بلاروس به شدت انتقاد کرد. 

به نوشته خبر‌گزاری تاس، زاخارووا در این پیام نوشت: «امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بهتر است درخواست حمایت برای آنها‌یی داشته باشد که در اعتراضات در اتحادیه اروپا شرکت می‌کنند، نه برای معترضان بلاروسی.»  

وی در ادامه نوشت: «چه زمانی او (ماکرون) از اتحادیه اروپا خواست تا در حمایت از صدها هزار تظاهرات‌کننده «جلیقه زرد» پیشگام شوند؛ تظاهرات‌کنندگانی که به طور مسالمت‌آمیز به دنبال احترام به حقوق، آزادی و استقلال خود بودند؟» 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین نوشت: «چه زمانی اتحادیه اروپا دیگر منتظر درخواست رؤسای جمهور کشورهای عضو نخواهد بود و به منظور حمایت از اعتراضاتی که در قلمروی خود صورت می‌گیرد، فعالانه پیشگام شود؟ این [اقدامات]، ریاکاری هستند.» 

ماکرون روز گذشته (یکشنبه) گفت که اتحادیه اروپا باید در حمایت از کسانی که در اعتراضات مسالمت‌آمیز شهر مینسک، پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای این کشور شرکت می‌کنند، پیشگام شود. 

طی شب‌های اخیر معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت هم کشیده شده است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بوده است. وی برای ششمین بار با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز و مجددا رئیس جمهور بلاروس شد. 

گفته می‌شود این اعتراضات بنا به درخواست «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شکل گرفته‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید