شکست آمریکا در شورای امنیت موجب سردرگمی دولت ترامپ در مواجهه با ایران شد

کدخبر: ۳۵۶۲۸۹
این کارشناس سیاسی عراقی اضافه کرد که آمریکا در واقع در مواجهه با ایران در قضیه تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور مسلمان به دلیل همراه نشدن جامعه جهانی با این خواسته، سرش به سنگ خورده است.
شکست آمریکا در شورای امنیت موجب سردرگمی دولت ترامپ در مواجهه با ایران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای عراق گفت که آمریکا در دوره «دونالد ترامپ» در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، دچار آشفتگی شدید شده است.

«واثق الجابری» افزود: شکست بزرگ آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، سبب شده است که دولت ترامپ در مواجهه با تهران دچار سردرگمی و آشفتگی شود.

وی مواضع و اظهارات متناقض رییس جمهوری آمریکا که گاهی تهدید و رجزخوانی کرده و گاه ادعا می کند در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حاضر است با جمهوری اسلامی ایران به توافق برسد، پژواک آشکار آشفتگی واشنگتن در مقابل رویکرد تهران توصیف کرد.

الجابری تهدیدهای اخیر آمریکا بعد از شکست در شورای امنیت سازمان ملل در قبال جمهوری اسلامی ایران را بخشی از ابزارهای این کشور برای اعمال فشار بر تهران دانست.

وی بیان کرد که ترامپ شخصا برای بهره برداری های سیاسی در رقابت های انتخاباتی آمریکا به حربه وعده و وعید روی آورده زیرا این بخشی از سیاست همه روسای جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات با هدف عوام فریبی است.

این کارشناس سیاسی عراقی اضافه کرد که آمریکا در واقع در مواجهه با ایران در قضیه تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور مسلمان به دلیل همراه نشدن جامعه جهانی با این خواسته، سرش به سنگ خورده است.

الجابری با اشاره به اینکه موضع جامعه جهانی در شورای امنیت نشان داد که برجام هنوز یک توافقنامه تاریخی معتبر است گفت که اروپایی ها نشان دادند که همچنان پایبند به برجام هستند.

به گفته وی، آمریکا به سبب همراه نشدن جامعه جهانی، این بار نیز با داعیه حفاظت از امنیت ملی، به اقدام های یکجانبه خارج از چارچوب های بین المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل روی آورده است.

الجابری تاکید کرد که آمریکا با دشمن تراشی های توهمی و تهدیدهای ناموجه این بار نیز می کوشد به دستاوردهای سیاسی برسد اما ایران نشان داده است که این سیاست آمریکا ره به جایی نمی برد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید