بیانیه جامعه روحانیت مبارز درخصوص برگزاری مراسم محرم

کدخبر: ۳۵۶۳۱۲
اقتصادنیوز: جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت واعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد. حفظ جان و سلامت لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.
بیانیه جامعه روحانیت مبارز درخصوص برگزاری مراسم محرم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس: جامعه روحانیت مبارز در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز به شرح ذیل است:

قال رسول الله (ص : اما الحسین... خلیفه رب العالمین وغیاث المستغیثین وکهف المستجیرین وحجه الله علی خلقه اجمعین وهو سید شباب اهل الجنه وباب نجات الامه ...

پیامبر(ص) فرمود : حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان ویاور یاری خواهان وپناه پناه جویان وحجت خداوند بر همه بندگان وسرور جوانان بهشت ودروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم انگیزترین و در عین حال باشکوه ترین لحظات تاریخ  انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه  سر می دهند و قلبها در فشار اشک و آه  قالب تهی می کنند.

پیام ماندگار عاشورائیان: پیروزی مظلومین تاریخ ،شکست تبار ستم پیشگی و اشرافیت و جهالت .پرچم بیداری وعزت  است و حسینیه ها وتکیه ها ، اردوی حق طلبان نسل ها و عصرها و کتیبه ها و بیرق ها تابلوی الهام بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راه کربلائیان می داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی(ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغتر و گسترده تر برگزار و به رود پرخروش راه پیمائی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علیرغم سایه سنگین ویروس کرونا  یاد و نام حسین (ع)  و مراسم حسینی و عزاداریها هر چه پرباز تر  انجام می شود.

جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت  فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می نماید.  و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند :

مراسم  عزاداری حسینی نماد اعتقاد ، ارادت واعتلای  فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط  برگزار خواهد شد.

حفظ جان و سلامت  لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیتها بخصوص روش های نو ، نهایت استفاده را نموده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه سرایی و عزاداری بوجود آورندو به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه های استکباری برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام نمایند.

مؤمنین وشیفتگان خاندان عصمت وطهارت با سیاهپوش کردن معابر ،مغازه ها ، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل الله را کسب  و قلوب و منازل مان را محفل بی ریای عزای حسینی کنیم.

نذورات به شکل بسته های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت واطعام حسینی بهره مند شوند.

نذورات  فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم.

از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق طلبی ، ظلم ستیزی ، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم. و هر خانه را محلی  برای گفتگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبداله الحسین(ع) وفرزند بزرگوارش حضرت بقیه الله (عج) که قرنها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است ، این محرم نقطه عطفی در عزاداریها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور  و  سالار شهیدان و فرزندان و یاران  شهیدش باشد ـ چنین باد.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید