ترامپ امروز شخص بسیار مهمی را عفو می‌کند

کدخبر: ۳۵۶۳۹۷
رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، فردا یک فرد "بسیار، بسیار مهم" را عفو می‌کند؛ اما این فرد "ادوارد اسنودن"، کارمند آژانس امنیت ملی یا "مایکل فلین"، مشاور سابق امنیت ملی نخواهد بود.
ترامپ امروز شخص بسیار مهمی را عفو می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز گذشته در حالی که سوار بر هواپیمای خود بود، اظهار کرد: فردا شخص بسیار، بسیار مهمی را عفو خواهم کرد.  

روز ۱۵ اوت (۲۵ مرداد)، ترامپ در یک کنفرانس خبری ضمن طرح این ادعا که از شرایط اسنودن آگاه نبوده، گفت که عفو ادوارد اسنودن را بررسی می‌کند.

در ژوئن ۲۰۱۳، اسنودن به روزنامه‌های واشنگتن پست و گاردین، مقدار زیادی مطالب طبقه‌بندی شده درباره برنامه‌های نظارتی گسترده‌ای تحویل داد که تلفن، ایمیل و داده‌های مرورگر اینترنت تقریباً تمام مردم ایالات متحده را- با وجود قانونی آمریکایی که جاسوسی از آمریکایی‌ها بدون حکم دادگاه را منع می‌کند- گردآوری کرده بود! اسنودن بعد از افشاگری‌های خود به هنگ‌کنگ فرار کرد، اما بعد از مواجه شدن با قانون استرداد به آمریکا، درخواست پناهندگی در روسیه را داد؛ جایی که در سال ۲۰۱۳ به او اجازه سکونت ۳ ساله داد که او نیز این جواز را در سال ۲۰۱۷ تمدید کرد.

مایکل فلین نیز به انجام "اظهارات غلط و فریب‌کارانه" به اف‌بی‌آی، در ارتباط با ماهیت تماس‌های بین کارزار ترامپ و "سرگئی کیسلیاک"، سفیر روسیه در آمریکا در بحبوحه کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ متهم شده بود. او دو بار در این اتهامات مقصر شناخته شد. وی بعداً این دادخواست را رد، و بر این پافشاری کرد که مأموران اف‌بی‌آی عمداً او را گمراه کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید