درخواست جمهوری اسلامی درباره پرونده ادعای میرسلیم علیه قالیباف!

کدخبر: ۳۵۶۵۷۵
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود خواهان رسیدگی شفاف به ادعای مصطفی میرسلیم علیه محمدباقر قالیباف شد.
درخواست جمهوری اسلامی درباره پرونده ادعای میرسلیم علیه قالیباف!

 به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: قضاوت درباره اینکه ادعای سیدمصطفی میرسلیم درباره محمدباقر قالیباف درست است یا نیست، برعهده قوه قضائیه است و اصحاب رسانه نمی‌توانند در این زمینه نظر قطعی و نهائی بدهند. در عین حال، فلسفه وجود رسانه‌ها ایجاب می‌کند پیگیر این قبیل موضوعات باشند و با انتشار اخبار، گزارش‌ها و اظهارنظرهای تحلیلی و تفسیری بدون آنکه حکمی صادر کنند و قضاوتی داشته باشند، افکار عمومی را روشن نمایند.
درباره این پرونده و حواشی این موضوع، نکات مهمی وجود دارند که پرداختن به آنها از ضرورت‌های این مقطع از تاریخ کشورمان است. بی‌تفاوت عبور کردن از کنار این پرونده و اصولاً این قبیل مطالب، نه‌تنها به سود جامعه نیست بلکه حتی به سود خود افرادی که نامشان مطرح است نیز نیست. اینکه مسئولان نظام، فکر کنند با گذشت زمان همه‌چیز به فراموشی سپرده می‌شود و آب‌ها از آسیاب‌ها می‌افتد، تصور نادرستی است و نشان‌دهنده این واقعیت تلخ است که از زیر پوست جامعه خبر ندارند و خود را به بله‌ قربان گفتن اطرافیان و مرتب و منظم عمل کردن تشریفاتچی‌ها مشغول کرده‌اند و نمی‌دانند که حتی در مغز و ذهن همان اطرافیان و ماموران تشریفات هم مطالب مهمی وجود دارد که به‌تدریج درحال تبدیل شدن به غده‌های چرکین است و سوالاتی دارند که هرچه تلاش می‌کنند پاسخی برای آنها نمی‌یابند. آن غده‌های چرکین، روزی سر باز خواهند کرد و این سوال‌های بی‌پاسخ، سرانجام به نشترهائی تبدیل خواهند شد که به ترکیدن آن غده‌ها سرعت خواهند بخشید.
این، تصویری از کل جامعه نیز هست. حتی مغز و ذهن بچه‌مذهبی‌ها و حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌های دوآتشه هم امروزه پر از سوال و ابهام است. در همین ماجرای میرسلیم و قالیباف، ذهن‌های کنجکاو و همین قشر از مردم به‌ویژه جوانان در جستجوی پاسخ روشن هستند. نه آنها و نه اصحاب رسانه نمی‌خواهند طرف یکی از این دو را بگیرند، همه مایلند همه‌چیز در نظام جمهوری اسلامی شفاف باشد. در این نظام که به نام اسلام و با خون صدها هزار شهید پابرجاست، شفافیت باید حرف اول و آخر را بزند. شفافیت در قله‌ها باید بیشتر از بدنه باشد. و هنگامی که به روسای قوا می‌رسد باید همچون آینه باشد بدون ذره‌ای غبار و لکه و هر چیز دیگری که شفافیت آن را خدشه‌دار کند. اقتضای نظام جمهوری اسلامی اینست و غیر از این هرچه باشد هرچند می‌توان آن را موقتاً توجیه کرد ولی این توجیه اولاً مقبول افکار عمومی نخواهد بود و ثانیاً دوامی نخواهد داشت. آنچه دوام خواهد داشت، عرضه واقعیت و جوهر افراد و ماجراها به مردم است. مردم، فقط افراد شفاف، موضوعات شفاف و عملکردهای شفاف را خواهند پذیرفت و هرجا لازم باشد از حمایت کردن و حتی فداکاری در راه این حمایت دریغ نخواهند کرد. رمز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و استقبال مردم از تاسیس نظام جمهوری اسلامی و سپس ایثارها و فداکاری‌های کم‌نظیرشان برای استمرار این نظام را نیز باید در همین امر جستجو کرد. این را هم همه بدانند که از این به بعد هم بقاء نظام جمهوری اسلامی مرهون همین شفافیت و با مردم صادقانه برخورد کردن خواهد بود.
بدین ترتیب، راه صحیح اینست که همه کمک کنند پرونده‌های مربوط به افرادی که عهده‌دار مسئولیت‌های مهم کشور هستند به‌ویژه روسای قوا، به صورت واقعی بررسی شوند تا همه چیز درباره آنها با حداکثر شفافیت در برابر چشمان مردم قرار بگیرند. این شفافیت موجب می‌شود مردم به سران قوا و مسئولان ارشد نظام اعتماد کنند و اگر کسی فاقد نصاب لازم برای عهده‌دار بودن این مناصب تشخیص داده شد، کنار برود تا اعتماد مردم کاملاً حفظ شود و این سرمایه مهم که پشتوانه ارزشمند نظام است پابرجا بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید