تقلای وزیر خارجه سعودی برای تمدید تحریم‌های ایران

کدخبر: ۳۵۶۶۹۸
وزیرخارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود گفت که در ارتباط با تحریم تسلیحاتی ایران با وزیرخارجه آلمان رایزنی کرده است.
تقلای وزیر خارجه سعودی برای تمدید تحریم‌های ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هایکو ماس» وزیرخارجه آلمان به تکرار اتهامات‌ بی‌اساس سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «العربیه»، وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت که با همتای آلمانیش درباره «ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران» رایزنی کرده است.

در همین ارتباط، کابینه رژیم سعودی نیز شامگاه روز ‌سه‌شنبه با حضور «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی تشکیل جلسه داده بود و از جامعه بین‌المللی خواسته بود که نگذارد تحریم تسلیحاتی ایران منقضی شود.

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد: «ایران شبه‌نظامیان حوثی را به تسلیحات مجهز می‌کند».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی خود با خرید تسلیحات آمریکایی صدها تن از شهروندان یمنی را به کام مرگ کشانده است و همچنان به حملات خود علیه مردم بی‌گناه یمن ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، فیصل بن فرحان در ارتباط با مسئله فلسطین مدعی شد که «عربستان سعودی پایبند به صلح بر پایه طرح صلح عربی است». او در ادامه همچنین با ادعای اینکه با اقدامات تل‌آویو مخالف است، گفت: «اقدامات یک جانبه اسرائیل فرصت برقراری صلح را با مشکل مواجه می‌کند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید