میزان کمک مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره)

کدخبر: ۳۵۶۷۱۴
رئیس کمیته امداد از تهیه حدود ۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: مردم در رزمایش کمک مؤمنانه ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.
میزان کمک مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: مرتضی بختیاری بعدازظهر امروز در جریان سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷۵ تا ۳۸۰ هزار دانش‌آموز و ۸۱ هزار دانشجو زیرپوشش کمیته امداد هستند که تعداد قابل‌توجهی از این دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند و تعدادی نیز امسال در کنکور شرکت دارند.

وی اضافه کرد: بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد از تجهیزات فنی برای استفاده از سامانه‌های آموزشی در فضای مجازی محروم هستند که نشست‌هایی با اپراتورها و بخش‌های خصوصی برای رفع این مشکل برگزار شد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در گام نخست ۲۵۰ هزار تبلت نیاز داریم؛ اما اولویت ما تأمین ۵۰ هزار تبلت است که فکر می‌کنیم ظرف یکی دو هفته آینده این مقدار تأمین شود و در اختیار دانش‌آموزان زیرپوشش قرار گیرد.

بختیاری عنوان کرد: بنیاد مستضعفان ۱۴ هزار تبلت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۱۰ هزار تبلت را تأمین و اپراتورها نیز اختصاص ۲۵ هزار تبلت را تقبل کردند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، گفت: در مرحله نخست این رزمایش در ماه مبارک رمضان، مردم و خیران ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: در همین راستا مقادیر زیادی غذای گرم تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته ۱۸۵ هزار تومانی تهیه شد که ۷۰۰ هزار بسته آن را ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان تهیه کردند و بقیه آن نیز با کمک مردم تهیه شد.

بختیاری گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد که ۲۰ هزار مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ایجاد شود که تقسیم‌بندی استانی آن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در این زمینه فعالیت دارد و با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پروانه ساخت واحد مسکونی گرفته می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید