دلایل تاخیر در توافق میان امارات و اسرائیل

کدخبر: ۳۵۶۷۲۶
وزیر سابق ارتباطات رژیم صهیونیستی زمان اعلام توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و این رژیم را به اوضاع داخلی فلسطین اشغالی مرتبط دانست.
دلایل تاخیر در توافق میان امارات و اسرائیل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: یکی از وزرای سابق رژیم اشغالگر قدس گفت که امارات عربی متحده از مدت‌ها پیش با این رژیم به صورت پنهانی روابط داشته و آن چه که باعث شد که رسمی شدن این روابط به تأخیر بیفتد، به اوضاع و شرایط داخلی این رژیم برمی‌گردد.

«ایوب قرا» امروز چهارشنبه گفت: «توافق با امارات از یک سال پیش آماده بود و اعلام این توافق، به سبب اوضاع داخلی اسرائیل به تعویق افتاد».

به گزارش الجزیره، او همچنین به صراحت اعلام کرد که اعلام این توافق در عوض عدول از اجرای طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» نبوده و تل‌آویو برای اجرای این طرح ضد فلسطینی مصمم است.

امارات و رژیم تل‌آویو پنجشنبه گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

امارات از همان ابتدا تلاش داشت توافق خود با رژیم اشغالگر قدس را توجیه کرده و بگوید که این توافق را با هدف «توقف» اجرای طرح اشغالی الحاق کرانه باختری آماده کرده است. با این حال، نتانیاهو رسماً اعلام کرد که توافق با امارات، تنها طرح اشغالی مذکور را به تعویق انداخته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید