احتمال خروج 2 هزار نیروی آمریکایی از عراق

کدخبر: ۳۵۶۷۳۱
منبعی در وزارت خارجه آمریکا به شبکه‌ای عربی گفت که به احتمال زیاد، این کشور نزدیک به دو هزار تن از نظامیان خود را تا مهر ماه از عراق خارج کند.
احتمال خروج 2 هزار نیروی آمریکایی از عراق

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور به احتمال زیاد نیروهای خود در عراق را کاهش می‌دهد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، به این رسانه‌ اماراتی گفت که احتمالا کاهش نیروها را قبل از ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز کند. این منبع گفت که تعداد نیروها چیزی نزدیک به دو هزار نفر خواهد بود.

اعلام این خبر در حالی است که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در رأس هیأتی دیپلماتیک امروز چهارشنبه وارد واشنگتن، پایتخت آمریکا شده و قرار است او فردا با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

پارلمان عراق دی ماه گذشته (۱۵ دی) در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد (جمعه ۱۳ دی ماه)، طرح اخراج نیروهای بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از کشور را تصویب کرد.

جریان‌ها و احزاب سیاسی عراق خواستار اجرای مصوبه پارلمان هستند و بر اساس گزارش‌ها، قرار است کاظمی در سفر خود به آمریکا این مسئله را با مقامات این کشور بررسی کند.

عراق و آمریکا بعد از رأی پارلمان به خروج نیروهای آمریکایی، گفت‌وگو‌ها در سطح هیأت‌های مذاکره‌کننده بر سر نحوه اجرای مصوبه پارلمان را آغاز کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید