چگونه طولانی‌تر زندگی کنیم؟

کدخبر: ۳۵۶۹۴۵
اقتصادنیوز : بسیاری از ما در طول زندگی بار‌ها تلاش کرده ایم با کمک روش‌های مخلف تغذیه‌ای یا حتی مراجعه به متخصصان زیبایی روند پیری خود را به تعویق بیندازیم، اما به نظر می‌رسد می‌توان با برخی تغییرات در سبک زندگی روند پیری را به تعویق انداخت.
چگونه طولانی‌تر زندگی کنیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، برخی عوامل که باعث تسریع روند پیری می‌شوند از کنترل ما خارجند، برای مثال عوامل بیرونی مانند استرس شغلی را نمی‌توان کاملا کنترل کرد. اما برخی عوامل نیز در اختیار خود ما هستند:

KWQAZhLXjav3

 صبحانه مفصل بخورید

یک مطالعه سال ۲۰۱۶ منتشر شده در لانست نشان داد که هرچه BMI یک فرد بالاتر باشد، خطر مرگ و میر نیز بیشتر است. خبر خوب؟ یک راه آسان برای لاغر ماندن وجود دارد: هر روز خوردن یک وعده غذایی صبحانهکامل و مقوی. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ که در ژورنال Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شده است، محققان دریافتند که رژیم سنتی یک وعده صبحانه بزرگ، یک ناهار معمولی و یک وعده شام کوچک نقش موثری در کاهش وزن، مهار اشتها و کنترل انسولین دارد.

 غذا‌های خانگی بخورید

مصرف غذا‌های خانگی و دوری از فست فود‌ها و غذا‌های ناسالم می‌تواند نقش مهمی در سلامتی شما ایفا کند؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان غذا‌های تهیه شده در خانه را مصرف کنید. اگر زندگی طولانی و سالم اولویت اصلی شماست، پس بهتر است به وعده‌های سالم و خانگی فکر کنید.

 گوشت کم چربی بخورید

کیت توماس ایوب، استاد کلینیک دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک توضیح می‌دهد: «یک استیک بزرگ ممکن است پروتئین زیادی داشته باشد، اما چربی زیادی نیز دارد. برای حفظ سطح کلسترول و سلامت قلب خود، وعده‌های غذایی خود را روی گوشت‌های کم چربی متمرکز کنید.»

 OwyAXPYQslhbتمرکز روی خاطرات مثبت

افکار و خاطرات منفی را کنار بگذارید و در عوض به خاطرات خوب فکر کنید. تمرکز بر خاطرات خوب و کاهش افکار منفی می‌تواند به شدت روی روحیه افراد تاثیر مثبت بگذارد و در میانسالان امید به زندگی را افزایش دهد.

 برای مدت طولانی ننشینید

اجتناب از نشستن در تمام روز راهکاری صحیح برای حفظ سلامتی است. با این حال، اگر زندگی طولانی مدت در اولویت شماست بهتر است گاهی از پشت میز بلند شده و راه بروید. براساس یافته‌های یک مطالعه سال ۲۰۱۸ که در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است، افرادی که بیش از شش ساعت در روز می‌نشینند، ۱۹ درصد خطر مرگ زودرس بیشتری در مقایسه با دیگران دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید