هشدار کیهان نسبت به انحراف در عزاداری ها

کدخبر: ۳۵۷۰۷۱
کیهان در سرمقاله خود از نقشه دشمنان برای تنزل جایگاه هیات های مذهبی خبر داد.
هشدار کیهان نسبت به انحراف در عزاداری ها

 

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز نسبت به نقشه برخی کشورها برای انحراف در عزاداری های محرم هشدار داده است.در سرمقاله امروز آمده است:"با نگاهی به تاریخ سده‌های اخیر کشورمان، تلاش دشمن برای مقابله با تفکر و فرهنگ عاشورایی به روش‌های مختلف کاملاً مشهود است. این طبیعی است که وقتی ستمگران عالم این جریان اصیل و قدرتمند را سد راه تحقق اهداف پلید خود دانسته و در زمان‌های مختلف از این مکتب و تفکر ضربه خورده باشند از هیچ تلاش و حربه‌ای برای خدشه وارد کردن به آن غفلت نکنند."

نویسنده سرمقاله با اشاره به ترویج خرافات در مجالس عزاداری هدف از ترویج سنت‌های غلط و پر دافعه همچون قمه‌زنی را ارائه  تصویرسازی خشن از هیئت و تشیع، برنامه‌ریزی گسترده برای کمرنگ کردن یا حذف روح آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم از فرهنگ عاشورا و محافل و مجالس عزاداری عنوان کرده است.

نویسنده اعتقاد دارد:دشمن هربار که ضربه سختی از فرهنگ عاشورا خورده است، به فکر ضربه زدن به این فرهنگ است به خصوص انگلیسی‌ها که یک روز در کشورمان بین هیئت‌های مذهبی قمه توزیع می‌کرد و هدیه می‌فرستاد تا مسیر عزاداری را به انحراف بکشانند و امروز با هزینه بسیار مشغول ترویج قمه‌زنی و تصویرسازی منفی از شیعه در سطح جهان هستند.

نویسنده در اثبات حرف خود به نتیجه جست‌وجوی کلمه لاتین عاشورا در گوگل اشاره کرده و نوشته است:با این جست و جو انبوهی از تصاویر خشن قمه‌زنی به دست می آید که خود گواه نقشه دشمن برای تصویرسازی وارونه از شیعه است. طنز تلخی است، در انگلیسی که ذبح اسلامی دام را ممنوع می‌کند، قمه‌زنی در روز عاشورا نه تنها آزاد است بلکه برای این مراسم تامین امنیت و تدارک آمبولانس و خدمات پزشکی هم می‌شود. در همین کشور اما از سوی پارلمان با برگزاری مراسم عاطفی شیرخوارگان حسینی مخالفت می‌شود.

نویسنده می نویسد:اگر دشمن قصد تحریف تفکر شیعه و انحراف مجالس مذهبی و هیئت‌ها را دارد به این علت است که از این هیئت‌ها و محافل یک روز خمینی بت‌شکن قد علم می‌کند که طاغوت مورد حمایت غرب را سرنگون می‌کند و یک روز سید حسن نصرالله که خواب را بر فرزند خبیث انگلیس یعنی اسرائیل جنایتکار حرام کرده به عالم معرفی می‌شود، یک روز باکری‌ها و همت‌ها که رویای دشمنان برای تصرف ایران را پریشان می‌کنند سر بر می‌آورند و یک روز حججی‌ها و صدرزاده‌ها می‌درخشند و یک روز سردار بزرگوار و فداکار و بلندآوازه‌ای نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی به صحنه می‌آید که طومار داعش و تکفیری‌های مورد حمایت غرب را درهم می‌پیچد به عرصه می‌رسند، یک روز دانشمند مجاهدی همچون چمران از دل مکتب انسان‌ساز عاشورا بیرون می‌آید و یک روز شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌هایی پرورش می‌یابند که در راه توسعه علم و پیشرفت هسته‌ای کشور تا آنجا پیش می‌روند که دشمن تحمل زنده ماندن آنها را هم نمی‌کند.

سرمقاله نویس کیهان تاکید دارد: هیئت و شیعه‌ای که خدای نکرده در مسیر مطلوب دشمن و در مسیر ترویج خرافه و آداب و رسوم غلط و تحریف فرهنگ عاشورا باشد از نظر دشمن نه‌تنها برگزاری با شکوه مراسم آن‌اشکال ندارد بلکه مورد حمایت هم قرار می‌گیرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید